Op zoek naar zeepaardjes

22 september 2012 - Dahab, Egypte

Zaterdag 22 september. 7.15 uur ging de wekker. Wie had het nu over vakantie? Na het ontbijt begeven we ons naar de duikschool om in te schrijven. Na de formaliteiten te hebben ingevuld krijgen we een korte uitleg over het reilen en zeilen op de duikbasis. Om 9.00 verzamelen de overige duikgasten zich en vertrekken we per jeep naar de duister van vandaag; Lighthouse. Geen idee waarom deze duikstek zo heet want ik/wij hebben niet iets kunnen ontdekken wat ook maar enigszins op een vuurtoren of lichtbaken leek.

In Dahab maak je voornamelijk kantduiken. Zo ook vandaag. Via een 'looppad' ga je het rif over het water in. Vroeger was dit looppad ook een koraalrif maar ondertussen voor dit doeleinde platgewalst. De eerst duik was linksom langs het rif. Ik moet toegeven dat ik aangenaam verrast was door de kwaliteit van het rif, het zag er nog verdomd goed uit met veel leven. We komen uiteindelijk uit op 35 mtr en gaan geleidelijk weer omhoog. Na 65 minuten zit de duik er op. Spullen uit en tijd voor iets te drinken, lichte lunch en natuurlijk even zonnen.

De tweede duik is rechtsom. Deze duik gaat in eerste instantie over een kale zandplaat en vervolgens over een veld van zeegras. Hier gaan we op zoek naar zeepaardjes, door Monique B zeer gewenst. Na ruim 40 minuten zoeken vind ik het zo gewenste zeepaardje, groen met wit en bijna niet van het zeegras te onderscheiden. We zijn helemaal happy en als kersje op de taart zien we er nog 2. Geslaagde duik dus. Na 71 min steken we onze hoofden weer boven water.

Terug bij de duikbasis is het spoelen en nog even uurtje bij het zwembad liggen. Aan het einde van de middag even het nodige water ingekocht en de winkelstraat doorgewandeld. We endigen wederom bij de bedoeïenentent. De jongen is helemaal happy dat we weer terug zijn gekomen. Begrijpelijk want het is extreem leeg overal. We drinken een kopje thee en eten daaren Egyptische maaltijd. Moe en voldaan keren we terug naar het resort. Na een overheerlijke douche is het tijd om oa. dit verhaal te schrijven, logboek bij te werken, lezen en straks slapen. Morgen gaan we er met een boot op uit en vertrek is 7.15 uur dus dat wordt wederom vroeg opstaan.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl