Duikvakantie Dahab, Egypte

22 september 2012 - Dahab, Egypte

Een week zeilen met de Prosecco dames ging dit jaar niet lukken. De een is al door de vakantiedagen heen, de ander vier weken naar Canada. Bleven de Monique-jes met lege handen achter. Hier moest dus verandering in komen. Wij, Monique Balkema en ik gaan er samen van tussen. We hebben gekozen voor een week duiken in het altijd zonnige Egypte. Maar waar in Egypte? Ik heb al de nodige duikvakanties daar gemaakt en een nieuwe plek is wel leuk.

Monique en Jurjen hadden op de duikvakantie informatie ingewonnen van een resort in Dahab. Deze info bestudeerd leek dit me wel wat. De vraag uitgezet bij Diving Holidays en binnen no time was de reis geboekt. We gaan naar het kleinschalige Nesima resort in Dahab van 21 t/m 28 september. Echter zat er tussen het moment van boeken en het daadwerkelijke vertrek nog enige maanden. Gelukkig ging ik tussendoor nog een week naar Spanje en een week zeilen. Maar nu is het zover.

Vrijdag 21 september stonden Jur en Monique om 10.30 uur voor de deur. Jur heeft ons op Schiphol afgezet. Monique B had via internet al ingecheckt en de bagage afhandeling verliep probleemloos. Tijd om te slenteren over Schiphol en op zoek naar Starbucks voor het door Monique zo gewenste kopje Starbucks koffie. Verder nog wat shoppen en op naar Egypte. Met een kleine vertraging vertrokken en daarna verliep alles zeer voorspoedig. Een tusenstop op Luxor en daarna door naar Sharm El Sheikh. De bagage is tot geruststelling van Monique B aangekomen, tja wanneer je met mij reist weet je maar nooit. De chauffeur van het resort stond ons keurig op te wachten en na een rit van een klein uurtje waren we op plaats van bestemming. Na onszelf geïnstalleerd te hebben zijn we de boulevard even over gelopen om de benen te strekken, bij een bedoeïenentent een drankje en toen tijd om plat te gaan. Het was een lange dag.