Wijntje?

24 juni 2013 - Montecatini Val di Cecina, Italië

Het was gisteren lang wachten maar uiteindelijk tegen 21.30 uur kwam delegatie Bruijn aan in hotel Fattoria de Belvedère. Wat doe je dan op zo'n zonnige zondag terwijl je aan het wachten bent? Nou, zonnen natuurlijk! Al snotterend lekker bruin bakken, het is tenslotte vakantie. Na aankomst snel inchecken en een hapje eten bij Big Roof.

Ik was vanmorgen vroeg wakker (wanneer niet?) en zat om 7 uur al te lezen. Buiten is het bewolkt en het waait behoorlijk stevig, op mijn terrasje waai ik dan ook uit mijn korte broek, toch maar wat warmers aantrekken. Rond de klok van 8 uur zie ik nog geen teken van leven bij de Bruijntjes, die ga ik dus maar even wekken :) Ze lagen nog gewoon te pitten, oké heb ze maar een bakkie koffie gebracht, zo ben ik dan ook wel weer. Vervolgens duurde het nog een uur voordat ze gladgestreken naar buiten kwamen. Tijdens het ontbijt komen we tot de conclusie dat het vandaag geen zonnige dag is en ook niet gaat worden en besluiten we om de wijntoer te gaan maken in de Bolgheri regio. Zo gezegd zo gedaan.

We starten vanaf Castagneto Carducci en de eerste stop is bij Podere Arundineto, hier proeven we 3 wijnen en schaffen een fles Boscatiro aan. De tweede stop is bij Tenuta Di Vaira, hier proeven we 3 wijnen uit fles en 2 wijnen uit metalen vaten. Voor ons waren 2 Italianen en die lieten een vat van 10 liter vullen met wijn, blijk je hier wijn per liter te kunnen tappen, hé dat is een idee. Hup twee waterflessen leeg en vullen die handel, 2 liter wit en 2 liter rood. Hier ook nog een klein blikje olijfolie gekocht, alleen voor het idee.
Lunchtijd, we rijden naar het plaatsje Bolgheri om daar op een terras neer te strijken. We lunchen natuurlijk onder het genot van een glas lokale wijn. Camilla en ik willen nog wat pasta kopen, al is het maar voor de fun. We kiezen pasta van ca 50 cm lang, wordt een uitdaging om die in een pan te krijgen.
Na de lunch volgen we het advies van Joke op en gaan langs bij de Chiappini familie. Hier proeven we 4 wijnen en ik koop een witte en rode. Ron en Camilla alleen een fles wit.
Onderweg terug naar huis nog even langs de Lidl om daar nog wat inkopen te doen. Voor het thuisfront moet ik wat stukken rauwe ham meenemen en wat Parmenzaanse kaas.

Het weer is nog niet opgeklaard dus bij het zwembad zitten gaat hem niet worden. Dus dan maar doen waar we goed in zijn en dat is wijn drinken :)

Ciao !