Dagje in Lucca

22 juni 2013 - Montecatini Val di Cecina, Italië

Dagje slenteren in Lucca. Het is er vandaag een mooie dag voor, beetje bewolkt en rond de 25 graden.  Dit keer geen toeristische route maar gewoon over de tolweg. De verwachtingen zijn hoog geschapen voor Lucca gezien het enthousiasme van deze en gene.
Ben begonnen met het bewandelen van de stadsmuur, deze ligt om het oude stadscentrum heen en is 4,2 km lang (volgens het boekje). Een muur die aan de basis wel 12 meter breed is en bovenop staan rijen bomen geplant en fungeert  het als een soort stadspark, erg leuk. Verder heerlijk door het oude centrum geslenterd met vele leuke straatjes, pleinen, winkels en restaurants. Lucca is zeker een bezoek waard.

Ik weet voor mezelf ondertussen wel dat Italië geen land is om in mijn uppie te bezoeken. Komt denk ik door de combinatie van manier van reizen en de vele bezienswaardigheden in de steden. Op mijn reis door Argentinië was ik aangewezen op openbaar vervoer, daar kun je best druk mee zijn, en veel wandelen door de natuur. Daar had ik het een stuk gemakkelijker mee om dat alleen te doen dan nu in Italië. Ach, al doende leert men en zo leer ik dus weer meer over mezelf. De volgende reis is daar gelukkig meer op afgestemd, lopen.

De enige stad die me nu nog wacht is Florence en die staat gepland voor woensdag. Morgen eerst een rustdagje, ben nog niet uitgeziekt en heb daar tabak van ondertussen. Maandag en dinsdag gezellig met Ron en Camilla op stap.