5,5 week !!

4 juni 2016 - Palermo, Italië

Het begin van 5 weken

Wordt het noord Spanje en Portugal of Sicilië. Gezien de afstand voor beide opties is 5 weken toch wel het minste. Sicilië is voor Floor tijdens de Joegoslavië oorlog de thuisbasis geweest voor de Orions, hij heeft hier menig maandje vertoeft en plaatsen zoals Catania en Taormina zijn niet onbekend evenals de Etna die vanuit Nicolosi regelmatig met de fiets beklommen is. Nieuwsgierig naar de rest van het eiland en de Italiaanse sferen doen ons besluiten Sicilië aan te doen.
1 juni is het zover. Wij gaan weer met de sleurhut op pad en onze eerste stop is een camping in Werden nabij Gelsenkirchen. Vanavond gaan we naar een concert van Coldplay. We zijn al vroeg in de Veltins Arena (de thuishaven van Schalke 04) en genieten van een spetterend concert van Coldplay, wat zijn die gasten beestachtig goed live! Tegen hals drie 's-nachts waren we weer terug op de camping, niet omdat het concert zo laat was afgelopen maar omdat we bijna 2 uur op het parkeerterrein vast hebben gestaan voordat er überhaupt beweging in kwam, 80000 duizend mensen over 1 uitvalsweg is geen feest!
De volgende dag gaan we pas rond de klok van 10.00 uur weer rijden en gezien de afstand die we nog moeten afleggen is onze doelstelling het zuiden van Duitsland net voor de grens bij Basel en zo geschiedde. Het weer is, net zoals de rest van west Europa, niet best. Af en toe een buitje en als wij op de camping aankomen is het daar net droog. De volgende dag is het doel Genua, daar een camping pakken en dan de volgende avond met de boot naar Palermo Sicilië. Het heeft vanaf Basel tot ver na de grens alleen maar geregend en de voorspelling wordt er nog niet beter op. De reis verloopt voorspoedig waardoor we al rond 16.00 uur in Genua zijn, we besluiten naar de haven te rijden om te zien of we vandaag al met de boot meekunnen ipv morgen. Dit blijkt geen probleem, tegen een kleine vergoeding wordt onze ticket omgezet en vertrekken we een dag eerder dan gepland naar Sicilië, heerlijk op naar de zon!