Camina ronda Cala de Montgó

13 oktober 2015 - L'Escala, Spanje

We hebben nog niet alle baaitjes gerond aan de Costa Brava maar we kunnen er aardig wat afvinken. De baai van onze eigen camping ontbreekt nog dus die moet er vandaag aan geloven. Achter de camping start het wandelpad, welke onderdeel is van de wandelroute GR92, en we lopen richting l'Escala. De kliffen zijn hier hoog en niet afgeschermd. Soms kun je heel dicht langs het randje lopen en kijk je zo de diepte in waar het zeewater tegen de rotsen uiteen spat, hier wil je niet naar beneden vallen want dan loopt het niet best met je af. Na een bakkie te hebben gedaan op de uitgestorven en toch enigszins en er nu troosteloos bijliggende boulevard van l'Escala lopen we via hetzelfde wandelpad terug en achter de camping besluiten we door te lopen om te zien tot hoever we kunnen doorlopen. Ook hier is het een leuke route over een oud vervallen maar nog goed begaanbaar pad. Aan de ene zijde de diepte langs de klif en aan de andere zijde huizen die over de baai heenkijken en waar we ons af en toe aan de muurtjes vast kunnen pakken omdat het toch wel erg smal is. Het uitzicht is magnifiek en uiteindelijk kunne we de hele klif ronden en komen we vanzelf uit bij de baai van de camping. Weer een prachtige wandeling gemaakt.
Op de camping nog een spelletje badminton gedaan en onze eigen jeus de boules competitie voortgezet, de stand is 9-7 in het voordeel van Floor. Morgen mijn laatste kans om hier verandering in aan te brengen.
Wat extra info mbt de GR92: totaal beslaat deze route namelijk net iets meer dan 500 kilometer en voert langs de Catalaanse kust vanaf de Franse grens bij Portbou tot aan even voorbij de Ebro-delta in het zuiden van Catalonië.