De overtocht

4 juni 2016 - Palermo, Italië

Vrijdag 3 juni. De Ferry vertrekt om 23.00 uur en om 21.00 uur moeten we bij de auto zijn. Het beladen van zo'n Ferry is een vak apart. Naast enorm veel containers en vrachtverkeer gaan er personen auto's, campers, caravans en motoren mee. De motoren worden goed vastgesjord en het overige verkeer moet na het binnenrijden draaien. Vrachtwagens moeten achteruit de buik van het schip inrijden. Bij de bootticket zit standaard een luxe (slaap)stoel maar je kunt tegen bijbetaling ook kiezen voor een hut, wij hebben een comfortabele hut wat de 21 uur durende overtocht veraangenaamd. Na de afvaart zijn we heerlijk gaan knorren en tegen de ochtend waren we al halverwege. Het zonnetje schijnt en dat maakt het aangenaam vertoeven op het dek. Het eten aan boord is niet al te best en ook nog eens belachelijk geprijsd, een vliegtuig maaltijd is smaakvoller. Maar ach het is maar voor een dagje. Rond 19.00 uur meren we af in Palermo en kunnen we ons een weg banen met de caravan door de drukke stad. Floor past zich snel aan wat rijstijl betreft en voorrang moet je soms nemen (ook met caravan) anders kom je er nooit tussen en het gekke is, iedereen vind het de normaalste zaak dat je het ook zo doet. Even te lang twijfelen bij een kruispunt levert over het algemeen direct getoeter op.
We hebben gekozen voor camping La Playa 15 km buiten Palermo in Isola delle Femmine. Een niet al te grote camping en we staan tussen de olijfbomen op een van de plekken die afgezet was met lint voor de ANWB groep, maar die komen pas de 7e dus kunnen wij daar toch staan. Heerlijk rustig.