Warme douche

13 november 2013 - Pokhara, Nepal

Het gaat ons vandaag lukken om verder te komen en wel met 3 Jeeps, tijdstip van aankomst van de jeeps is nog onzeker. De jeeps zijn vannacht uit Pokhara vertrokken en na het verkrijgen van de nodige permits zullen zij naar verwachting om 10.00 uur arriveren.

Slapen hier op Eagles Nest heb ik ervaren als slapen in een grote slaapzaal, het waren aparte kamers maar gescheiden door een splinterden wandje en door de spleten heen kon je je buurman zien liggen. Ik heb diverse soorten snurkjes voorbij horen komen en zal zelf ongetwijfeld ook wel onderdeel geweest zijn van dit muziek festijn. Vroeg wakker dus, kon ik mooi Jos wakker zingen weet tenminste iedereen dat hij vandaag jarig is hoeven we daar niet meer geheimzinnig over te doen :-)
Na het ontbijt ben ik op mijn teenslippers (even een dagje geen wandelschoenen) door het dorpje gaan struinen, aan het einde van het pad kwam ik Floor tegen, die was dus ook al aan de wandel gegaan. We zijn samen teruggelopen en hebben Jos opgepikt en zijn verder gaan wandelen langs een deel van het originele Annapurna trail. Leuk stukje, we zagen een brug die lag ver naar beneden en die hebben we gelaten voor wat het was, liep tenslotte op mijn teenslippers. Even verderop weer een hangbrug, hé dat houdt in dat we een rondje kunnen lopen dus dat gedaan. Aan de overzijde van de rivier liep een andere trail en daar zijn we langs teruggelopen tot aan de eerste brug die we hadden gezien. Deze zag er een stuk minder solide uit dan de eerste, de brug is van hout met hier en daar een gat, scheur en een opgelapt stuk en dat over een lekker woest stromende rivier vol met rotsblokken heen, uitdaging! We zijn veilig overgekomen en terug gewandeld naar Eagles Nest welke nu in de zon ligt, prima om zo verder te wachten, spieren een uurtje los gewandeld.
In de zon is het heerlijk wachten, uiteindelijk waren de jeeps er om even na 11 uur. Terwijl de jeeps worden schoon gespoeld en beladen doen wij met de groep een snelle vroege lunch zodat we kunnen doorrijden zonder te veel te stoppen. Uiteindelijk vertrekken we om 12.15 uur. Mickey, Godfried, Floor, Jos en ik hadden al besloten bij elkaar in de jeep te kruipen, wordt het een leuke rit van 7 uur tenminste. Peter wilde ook bij ons instappen maar die heb ik kunnen weren door aan te geven dat het beter is om de 2 gidsen en reisleider te verdelen over de 3 jeeps zodat er in ieder geval iemand in zit die ons begrijpt en ook Nepalees spreekt, hihi gelukt en ook best met een plausibele redenen.
Jos voorin, heeft de langste benen en is tenslotte ook jarig, Mickey, Godfried en Lakba de gids op de achterbank en Floor en ik gezellig samen in de achterbak ieder op een dwars staande stoel. Het meeste geluid kwam de hele rit ook van achteren, in woorden, in lachen, en gekreun als het kuiltje net even iets te diep was. Na een, toch eigenlijke hele leuke, wilde en spannende rit komen we rond 19.00 uur aan Pokhara en verblijven we in Hotel North Face. Mijn 'oude' kamergenoot Riet is gisteren in Pokhara aangekomen en we delen weer samen een kamer. Er lag heel lief een kaartje op mijn kussen om me welkom te heten, zij was de stad in om te eten.
Shower time!! Na 7 dagen geen douche gezien te hebben, althans niet met warm water, is het tijd voor een douche en het was een heerlijk warme douche. Heb mezelf wel drie keer ingesopt, kon er geen genoeg van krijgen. Het was echt genieten.
Na het douchen lekker uit eten natuurlijk met Floor en Jos, ik ga die boys straks echt missen, we hebben Taco meegevraagd en uiteindelijk sloten Micky en Godfried zich ook bij ons aan. Even geen fried rice, noodles of pasta maar een lekker stukje kip, wat had ik daar een trek in.
Na het eten zijn Taco, Micky en Godfried naar het hotel teruggelopen en wij zijn nog een terras opgedoken waar live muziek vandaan kwam en na het nuttigen van een biertje huiswaarts.
Riet was al binnen en nog wakker en we hebben samen foto's gekeken van de wandeling naar het Tilicho meer en de Thorung La Pass, dit heeft zij allemaal moeten missen. Lekker bijgepraat en voor ik het wist was het 1 uur, tijd om te gaan slapen. Morgen een lekker relax dagje.