Warme douche

29 oktober 2013 - Syange, Nepal

Vandaag gaat het feest echt beginnen. 6.15 uur de wekker. Is dit vakantie? Nee, dit is reizen. Terwijl de dragers met onze bagage vertrekken schuiven wij met z'n allen aan het ontbijt, havermoutpap en een pannenkoek. Krijg het niet allemaal op.

Even over half acht vertrekken we, het eerste deel,is langs de.  Nieuw aangelegde weg, geen leuk stuk om te lopen met bouw- en vrachtverkeer. Na ca. drie kwartier gaan we van de weg af en omhoog naar smallere paden. Al snel wordt het uitzicht mooier en mooier. We lopen naar de eerste rustplaats en dat is Bahundanda (1310 meter), dit blijkt tevens de lunchstop te zijn, uh het is 10.00 uur in de ochtend! We kunnen het nog even rekken maar om even 11 uur zitten we echt aan de pasta en even voor 12 uur gaan we weer op pad. Eindbestemming voor vandaag is Shrichauer, een plaatsje even na Syange welke ligt op 1100 meter.
Om kwart over drie zijn we op plaats van bestemming, eerst een bakkie thee en dan douchen en ja eindelijk warm water. Dit was me nog niet gelukt sinds ik in Nepal ben aangekomen, dus na 3 koude douches is een warme toch zó lekker.
Nadat iedereen gedouchte heeft is het voedertijd.

Wandeltijd 4,5 - 5 uur, stijging 380 meter en daling 210 meter. Geëindigd op 1100 meter.