Vakantie speciaal

23 juni 2020 - Stieltjeskanaal, Nederland

Vakantie in COVID-19 tijd

De volgende vraag heeft de gemoederen in Nederland behoorlijk bezig gehouden; Kunnen we met vakantie? Zo ook voor ons. Onze week naar Spanje met de kids en kleinkinderen werd geannuleerd en we hebben onze geplande vijf weken ingekort naar 3 omdat het allemaal nogal onzeker was welke landen open gingen en of ze open gingen. Het verlossende woord was dat 15 juni Duitsland, Oostenrijk, Frankrijk en Italië open gaan en Spanje zou een week later volgen.

Waar gaan we naar toe was de grote vraag. We gaan met de caravan dat staat. We wilden niet te ver weg zodat in geval van ziekte of een nieuwe lockdown we in één dag rijden terug kunnen zijn in Nederland. We wilden niet de drukte opzoeken en steden vermijden. Maar we willen ook aangenaam weer. Oostenrijk was het initiële plan maar de weersvooruitzichten waren niet hoopvol. Normandië en Bretagne was ook een optie maar gezien het mooie weer in Nederland is er ook de wens om verder te gaan met het Pieterpad en dit te combineren met de Eiffel, Duitsland.

Voor ons begint de vakantie al zodra de caravan op de oprit staat, het gevoel dat we er weer op uit gaan😎. Zaterdag 20 juni vertrekken we naar onze eerste bestemming, camping Kalmpjes An aan het Stieltjeskanaal in Stieltjeskanaal bij Coevorden, vanuit hier willen we etappe 7 en 8 van het Pieterpad lopen. Het is ook wel heerlijk dat je na 2,5 uur rijden al op de plaats van bestemming bent. Zo heb je nog de hele middag voor je. De camping is gemoedelijk klein en heeft 15 plaatsen. De camping is COVID-19 proof, overal staat handenalcohol, douchehokjes zijn om en om gesloten, bij de afwas en watertrap zit een plexiglasplaat tussen, alles wordt meerdere keren per dag schoongemaakt, dit voelt heel veilig.

In de middag maken we een verkenningronde met de fiets, eerst naar Coevorden en vervolgens naar Dalen. De volgende dag rijden we met de auto naar Sleen en laten de auto daar achter en lopen vervolgens van Sleen terug naar de camping, een route van 17 km. Lekker om mee te beginnen.

De volgende dag rijden we met de fiets via een omweg naar Sleen 29,5 km. Aldaar zetten we de fietsen op de fietsendrager en rijden naar Hardenberg. Hier parkeren we de auto in een woonwijk, halen de fietsen eraf, fietsendrager weer in de achterbak en fietsen met een klein ommetje via Duitsland naar de camping Kalmpjes An, een rit van 30 km.

In de middag ons gebruikelijke Jeu de Boules spelletje. Gisteren heb ik verloren en Floor vandaag.

Het is ondertussen dinsdag en vandaag lopen we vanaf de camping naar Coevorden en pikken daar het Pieterpad op naar Hardenberg, 23 km. Het is een prachtige warme dag en de wandeling voert ons door de akkerlanden van Drenthe en Overijssel. In Gramsbergen stoppen we voor de lunch. Eenmaal in Hardenberg lopen we naar de auto en rijden weer terug naar de camping.

Nederland is prachtig en we boffen met dit zomerse weer.

Morgen verplaatsen we de boel naar Ommen.

1. Monique Balkema:
    27 juni 2020
    Met dit mooie weer is Nederland een mooie vakantieland. Wat minder heuvels dan jullie normaal opzoeken maar toch lekker actief bezig. Nog heel veel plezier en succes met de competitie.