Twee dooie vogels

14 oktober 2013 - Sitges, Spanje

Het was een zware dag en zeker voor Dennis. Het was tegen half twaalf voordat er weer wat leven was op de boot, nou ja leven. Ik voelde me redelijk fris, beetje zweverig hoofd maar verder wel oké. Dennis zag er slechter uit. Het was wel duidelijk dat van zeilen niets terecht ging komen vandaag. Best jammer want er stond zowaar wind.

Ons ontbijt werd een uitgebreide lunch, lekker een Paella en water, veel water. Het is prachtig weer en gezellig druk op de boulevard en wij slenteren ons door het stadje heen.  Dennis kreeg het na het eten een stuk zwaarder en die moest echt even slapen. Ik ben toen op het dek lekker in het zonnetje gaan liggen, beetje aan mijn teint denken. Ook ik voelde mij niet helemaal lekker worden en de wereld ging steeds meer draaien, hmm toch een kater? Ook ik ben mijn kooi ingekropen en heb nog 2 uur geslapen. Tja op mijn leeftijd doorhalen tot 5 uur gaat je niet in de koude kleren zitten. Na die 2 uur voelde ik me weer fit.

Ondertussen hadden zich aan boord een paar probleempjes voor gedaan, de accu's willen niet meer opladen en de toilet tegenover mijn hut pompt niet meer leeg, best lastig als je er achter komt en net geweest bent. Dat werd dus leegscheppen, fijn klusje (not). Gelukkig is er nog een toilet aan boord. De accu's is een vervelender verhaal, zonder accu's kun je wel zeilen maar daar is het dan ook mee gezegd, de rest werkt niet. Zullen morgen op jacht moeten om nieuwe accu's aan te schaffen deze erin zetten en dan hopen dat er tijd over blijft om nog een stukje te kunnen zeilen. Tja, technische problemen zijn niet altijd te voorkomen. Het weer heb je trouwens ook niet in de hand en de windvoorspelling voor morgen is tot 14.00 uur ronduit slecht, 2 knopen oplopend naar uiteindelijk max 7 knopen.

De avond zijn de twee dooie vogeltjes doorgekomen op een terrasje, hapje eten en uiteindelijk de avond afgesloten met een Mojito en verder water, veel water. kijken wat de dag ons morgen brengt.