De accu is leeg

14 oktober 2013 - Sitges, Spanje

Vannacht een onrustig nachtje gehad. Ergens rond 2 uur in de nacht werden we gewekt door een hoop herrie. Het duurde even voordat we konden achterhalen wat het was. Het bleek de boegschroef van het naast ons gelegen motorjacht te zijn. Niemand aan boord, alles donker en afgesloten. Heel mysterieus allemaal, een boot die een eigen leven gaat lijden, spooky hoor. Dit geintje heeft toch bijna 2 uur geduurd. De havenmeester gebeld en na een uurtje kwam er iemand kijken die net zoals wij heel verbaasd was. Zij ginngen aan boord, maar ja, zonder sleutel kun je de boel ook niet uitzetten dus was het wachten totdat de accu leeg was.

Maandag was een mooie dag. Omdat de accu's van de boot vervangen moesten worden was zeilen nog geen optie maar de zon schijnt dus op naar het strand. In de ochtend eerst gezorgd dat de accu's besteld werden en deze zouden in de middag tussen 4 en 5 worden geleverd en geplaatst. We hadden tijd genoeg dus voor het strand.

Tussen de middag een tapas als lunch met, hoe kan het ook anders, een glas witte wijn en weer de zon in. Rond de klok van 3 terug richting boot om de accu's te verwijderen, best een behoorlijk zware klus, en hopen dat die Spanjaarden dan komen opdagen met de nieuwe accu's. Tussen 4 en 5 werd uiteindelijk rond de klok van 6. Met drie man sterk werden de nieuwe accu's aan boord gebracht en de oude afgevoerd. Leuk detail is dat de polen op de accu's tegengesteld waren tov de oude accu's. Gelukkig hadden de mannen de nodige spullen bij zich en zijn ze toch wel ruim een uur bezig geweest om alles weer aangesloten te krijgen. Maar we hebben weer power dus morgen kan er gezeild worden!!!!

's-Avonds neergestreken bij een restaurantje en later terug naar de boot. Nu duimen voor wind.