Wat een snurkers!!

16 november 2014 - Hanoi (Ha Noi), Vietnam

Vrijdagochtend 14 november, Chantal komt ons om 8.15 uur ophalen en brengt ons naar Schiphol. Een dag van veel wachten en zitten is aangebroken. Omdat we vroeg op het vliegveld zijn en al hadden ingecheckt was het alleen noodzaak om de bagage te droppen en dat was dus heel snel gebeurd. Tijd voor een bakkie en een krantje.
De vlucht verloopt soepeltjes zo ook de overstap in Hongkong. Aangekomen in Hanoi staan we snel buiten en pakken bus 17 (de luxe versie) en die brengt ons in een uur naar het Long Bien busstation in Hanoi. Ons hotel ligt in het oude kwartier maar het is nog lastig oriënteren. Een taxi brengt uitkomst en brengt ons binnen 5 minuten naar het Landmark Hanoi hotel. Eenvoudig maar schoon en lekker centraal gelegen. Bij het inchecken bleek dat we de verkeerde deur waren binnengegaan moesten bij de buren zijn. Moe van de reis eerst een tukkie gedaan, gedoucht en de stad in.
Het is een typisch Aziatische stad, druk en geen regels. Het barst hier van de scooters en er hangt een behoorlijke smog. Oversteken is een kunst op zich maar die maken wij ons snel eigen, kwestie van gewoon gaan lopen.
We laten ons nog een half uurtje rondrijden in een Riksja en lopen rond in de buurt van Hoan Kiem lake, eten wat en gaan weer richting hotel.
Zondag 16 november
Zo gedurende nacht worden we diverse keren wakker maar slapen steeds weer verder totdat we wakker schieten om 9.50. Ontbijt is tot 10.00, wat een snurkers zijn we!! We spoeden ons naar beneden en krijgen nog een ontbijtje. Hilarisch momentje van de dag, denken dat je zout op je eitje doet en nog een beetje en dit blijkt peper te zijn
We hebben de hele dag door de stad geslenterd afgewisseld met een koffiepauze want de koffie is heerlijk hier! We bezoeken Hoa Lo gevangenis, ook wel Hanoi Hilton genoemd door Amerikaanse krijgsgevangenen tijdens de Vietnam oorlog. We vervolgen onze weg richting het opera huis, langs het Vietnamees nationaal museum terug richting het meer. We passeren hier een fontein waar heel veel bruidsparen foto's aan het maken zijn. Hilarisch om te zien hoeveel dit er zijn en hoe het gaat. Er staan lui langs de straat met tassen vol met bruidsjurken en kostuums die ter plekke worden aangetrokken, je haar wordt gedaan en make-up en dan hopsa op de foto.
We lopen verder langs een parkje en ook hier bruidsparen zo ook bij het meer. Zondag is vast een populaire trouwdag. We slenteren nog enige uren door de kleine straten met oude ambachten, marktkramen en prullaria in het oude kwartier. Zo komt ons bezoek aan Hanoi tot een eind. Na het eten pikken we onze bagage op en lopen naar het station voor de nachttrein naar Sapa.

1. Camilla Bruijn:
    17 november 2014
    Leuk om je verslag te lezen. Veel plezier.
  2. Monique van Staveren:
    18 november 2014
    Leuk, ik ga je ... uhhh ... jullie verhalen natuurlijk weer volgen ;-)))
  3. Monique Balkema:
    18 november 2014
    Een beetje een saai begin van je reis. Geen vertraging, bagage aanwezig . Weer super om je verhaal te lezen. Kijk uit naar je volgende verslag
  4. Mam:
    18 november 2014
    Wat een belevenissen weer ,we genieten er weer van.
  5. Pa & Ma:
    18 november 2014
    Leuk wat gehoord te hebben van jullie.
    ik zag Floor lopen op de rommelmark nog wat gekocht.