Gewoon lekker vakantie houden

19 juni 2014 - Pietra Ligure, Italië

7-16 juni 2014
Toerist uithangen, luieren, wandelen en een serieuze trainingsdag.

De dag na de Mont Ventoux is het tijd om te verkassen. Doelstelling is Côte d'Azur, heerlijk een dag of 10 aan het strand. We rijden naar Cavalaire sur Mer en komen op camping Bonporteau, de beheerder komt ietwat merkwaardig over en de camping is een beetje shabby. We gaan voor optie 2 en dat is Sélection Camping in La Croix Valmer, een mooie en verzorgde camping op loopafstand van het strand. Hier vinden we een prima plek. De rest van de dag blijven we lekker aan het strand om aan onze teint te werken, ik in de zon en Floor onder de parasol.
Op zondag stappen we op de fiets naar Saint Tropez, een slordige 10-15 km via een behoorlijk heuvelachtig parcours, makkie :-) In Saint Tropez liggen een paar flinke jachten maar al snel loopt de haven leeg, er blijkt, horen we later, een regatta te zijn in de buurt. Saint Tropez is leuk om doorheen te wandelen en mensen te kijken. In de middag fietsen we terug via het dorpje Gassin, weer een behoorlijke klim omhoog. Ik dacht hierna geen heuvels meer te krijgen maar toen er weer een opdook kwam er een 'potverdomme' uit mijn tenen en Floor schiet hard in de lach.
Het strand ligt aan een kleine baai en van de pier naar de rosten is het een leuk stukje zwemmen, heen en weer een goeie 700 meter schatten we.
Floor klimt op de fiets en gaat er lekker op uit en ik ga naar het strand en doe daar na het zonnen mijn zwemtraining.
We fietsen nog een dagje naar Rayols en pakken daar een paar uur strand. Het is goed heet, de temperatuur ligt ruim boven de 30 graden. Na terug gefietst te hebben biedt het zwembad enige verkoeling.
Floor gaat weer op pad met de fiets en ik ga een uur zwemmen. Wanneer Floor is  uitgefietst neemt hij stokbrood en drinken mee naar het strand en zo komen we dag weer door, heerlijk!
Hardlopen ontbrak nog in het activiteiten programma. 's-Morgens na het ontbijt zijn we op en neer gelopen naar de haven van La Cavalaire, een bescheiden 8 km maar het was voor ons beide ook weer even geleden.
Een dagje wandelen langs de prachtige kust van de Côte d'Azur hoort er natuurlijk ook bij. Gisteren hadden we een stuk van een wandelpad verkent op onze teenslippers maar vandaag gaan de wandelschoenen aan. Het wordt een tocht van bijna 20 km met het nodige klimmen en afdalen, een Nepalees waardig traject het enige verschil is de hoogte en de temperatuur. Na ruim 6 uur zijn we weer op de camping en voelen we de beentjes. In de avond kijken we naar Spanje - Nederland, wat een geweldige wedstrijd (op de eerste 40 minuten na dan).
Een dagje met de auto op pad naar St. Maxime, hier zou markt zijn. Of wij waren te laat of de markt was al voorbij maar wij hebben deze niet gevonden. In Maxime maken we plannen voor de volgende dag, er is een storing op komst dus er komt bewolking aan en de temperatuur gaat zakken. Wij gaan een mini triathlon training doen. Zo gezegd zo gedaan. Vroeg opgestaan en na het ontbijt met de fiets naar het strand. Om 9.15 uur lagen we al te spartelen voor onze 700 meter zwemmen. Na het zwemmen afdrogen en terug fietsen naar de camping, fietskleding aan en hupsakee. Na een goed uur fietsen is het direct hardloopkleding aan en 8 km lopen. Het weer is ons goed gezind, het is niet al te warm en flink bewolkt met een bescheiden windje. 2,5 uur later zit het er op. Die 1/4 triathlon gaat lukken!! Na een douche en lunch was het nog steeds geen strandweer dus wat te doen? Op de fiets naar Port Grimaud waarom niet. Port Grimaud is prachtig. Een Saint Tropez in een veelvoud! Het zijn kunstmatig aangelegde schiereilanden met vakantie woningen er op. Iedere woning heeft aan de achterzijde zijn eigen aanlegplaats of aanlegsteiger. Zeiljachten van 45+ foot zijn geen uitzondering zo ook enorme motorjachten. Er ligt hier werkelijk voor miljarden in het water. Ontzettend leuk om doorheen te fietsen.
Nog een laatste ochtendje strand, in de middag werd de lucht gitzwart en kwam er een flinke bui naar beneden. De komende 2 dagen blijft het nog een beetje aanmodderen met het weer en we besluiten door te gaan naar Italië.

1. Camilla Bruijn:
    20 juni 2014
    Hoi Monique en Floor. Het is heerlijk jullie vakantie activiteiten mee te lezen. Er was alleen waarschijnlijk iets fout gegaan want ik kreeg alle mailtjes 2 uur geleden in 1 keer binnen. Veel plezier daar in het zuiden en stuur wat zon naar het noorden. Ik begreep van Kees dat het weer in Noorwegen wat minder is op dit moment. Liefs Camilla
  2. Pa en ma:
    21 juni 2014
    wat leuk om dit weer te lezen.
  3. Jan:
    21 juni 2014
    Dat leest lekker weg, zo'n fijne vakantie! Veel plezier samen.