Een slecht begin is een goed eind.

27 november 2011 - Buenos Aires, Argentinië

Ja het is me weer gelukt. Monique op reis dan is er altijd wat en ja hoor ook dit keer is het me gelukt. Na een lange vlucht van 12.5 uur die ook nog eens met ruim 1 uur vertraging vertrok ben ik aangekomen in Buenos Aires. Het is 9.30 in de ochtend en het is al 27 graden, heerlijk dus. Ik zit in het vliegtuig op rij 9 dus ben snel het toestel uit. Opgewekt loop ik naar de bagageband. Een aantal van jullie zullen nu wel weten wat er gaat komen maar dit keer komt mijn bagege niet als laatste maar voor de verandering maar helemaal niet.

Zal het aan de combinatie Zuid Amerika en Madrid liggen? De vorige keer dat ik via Madrid reisde naar Ecuador moest ik (wij) het ook de eerste dag zonder bagage stellen. Na ruim een half uur bij de bagegeband gestaan te hebben en de hal doorgestruind te hebben of niet toevallig iemand mijn bagage per ongeluk van de band heeft gehaald moet ik concluderen dat mijn dierbare rugzak er niet tussen zit. Shitzooi!!! Gelukkig stonden er dit keer maar 2 mensen voor me bij de vermiste bagage en niet zoals in Ecuador 40 dus het ging nu een stuk sneller. Omdat ik nog niet weet waar ik verblijf moet is zelf het adres doorbellen van mijn hotel en dan wordt de bagage morgen pas nagezonden. Ik geef aan dat ik eigenlijk wel direct van hun een compensatie verwacht en dat ze voor mij een hotel regelen, weten ze ook direct waar ik zit. Maar helaas die authorisatie heeft die dame niet en daar moet ik een speciaal nummer voor bellen. Zo gezegd zo gedaan. Krijg je een bandje te horen en wanneer je in het Engels te woord wil worden gestaan toets 2. OK, dat doe ik. Gaat het om vermiste bagage toets 1, doe ik ook. Via het bandje krijg ik ook vrolijk te horen dat wanneer het om een compensatie gaat je dan van maandag t/m vrijdag moet bellen tussen 9 en 5. Nou wat dacht je zelf. Ik wat geduldig tot ik iemand aan de telefoon krijg en wat blijkt, die dame spreekt geen Engels. Nou was ik toch echt in de veronderstelling dat ik optie 2 had ingetoets. Ze gaat mij doorverbinden en ik krijg vervolgens weer datzelfde irritante bandje te horen. Ik geef het op en besluit maar een hotel via internet te boeken en de klacht ook via internet alvast neer te leggen.

Nu ga ik op zoek naar mijn hotel en op zoek naar wat te eten.

Keep you posted.