De kop is er af !!!

26 november 2011 - Madrid, Spanje

Vandaag 26 november is mijn reis naar Argentinie echt van start gegaan. De voorbereiding van de afgelopen dagen was niet echt rustig te noemen. Maandag tot en met woensdag gewerkt maar dan wel bijna 36 uur in drie dagen, ach dat scheelt weer een vrije dag opnemen deze week.

Donderdag stond in het teken van verwennerij, eerst naar de schoonheidsspecialiste (dat heb je nodig he op deze leeftijd) vervolgens snel wat boodschappen gedaan want de kat moet toch verzorgd achter gelaten worden bij opa en oma in Scheveningen. Daarna een run naar de pedicure en vervolgens de kapper. De dag werd in sfeer afgesloten met een gezellig etentje met Peter bij eetcafe Facet in Rotterdam.

Vrijdagochtend begon iets rustiger maar om 11 uur had ik al weer afgesproken in Ridderkerk om met vriendin/collega Agnes bij te praten onder het genot van een bakkie koffie bij Brussels Lof in Ridderkerk. Daarna als een speer naar huis, kat in de reismand zien te krijgen (best een hele uitdaging) en door naar Scheveningen. Na de kat bij het logeeradres afgeleverd te hebben door naar Gregor om daar ook nog even een bakkie te doen. Eenmaal thuis kon ik verder met de voorbereidingen.

Zaterdagochtend stond broerlief keurig om half negen voor de deur om zijn lieve zusje naar het vliegveld te brengen. Ik heb een lange dag voor de boeg. Het inchecken op het vliegveld verloopt steeds soepeler met die incheckautomaten. Paspoort erin, vlucht selecteren, stoel wijzigen en hop daar zijn twee instapkaarten. Bagage afleveren en in 15 minuten later was alles gepiept. Zelfs de douane verliep soepel. Tijd voor koffie en een beetje shoppen. Om mezelf de hele vakantie niet de blubber te sjouwen heb ik het gehouden bij een nieuw luchtje en wat smeerseltjes tegen de rimpels.

De vlucht naar Madrid duurt 2 uur en daarvan heb ik zeker ruim een uur liggen pitten, zal het wel nodig gehad hebben. Het is 2 uur in de middag en mijn aansluitende vlucht vertrekt pas tegen middernacht dus tijd voor een korte sightseeing Madrid. Het is allemaal perfectos geregeld, je pakt vanaf het vliegveld de metro en met 40 minuten sta je midden in de stad. Veel heb ik echter niet gedaan. Met de metro uitgestapt bij Plaza Espana. De zon schijnt en de temperatuur is aangenaam met 16 graden. Ik wandel langs een park, het valt me op dat het behoorlijk  druk is maar het is dan ook zaterdag. In het park staat een mega grote bbq met heerlijk ruikende stukken vlees maar ik voel me niet geroepen om nu al een stuk vlees naar binnen te schuiven. Mijn route loopt langs het koninklijk paleis en daar strijk ik op een terras neer. Glas witte wijn erbij, e-reader en genieten van de zon. Ik besluit daar ook te eten en bestel aan het einde van de middag een heerlijke paella marisco (vis) met natuurlijk nog een witte wijn. De zon verdwijnt aan de horizon en het wordt direct een stuk kouder. Gelukkig hebben ze ook hier terrasverwarming. Ik loop nog langs een prachtige cathedraal richting plaza Mayor, wat is het daar allejezus druk zeg. Je kunt echt over de hoofden lopen. Het doet echter wel gezellig aan, al die mensen die genieten van eten, drinken, straattheater en elkaar. Na het plein rond gestruind te hebben pak ik de metro weer terug naar het vliegveld. Daar moet ik nog ruim 3 uur wachten voordat ik mag boarden dus mooi de gelegenheid om mijn blog bij te werken.

De kop is er af en ik ben onderweg. Nog 10071 km te gaan voordat ik in Buenos Aires ben dus dat duurt nog effe. Het postieve nieuws is dat het in BA ongeveer 30 graden is, ik wil jullie niet jaloers maken maar dat is best lekker warm.

Lieve groet en tot de volgende blog.