De ontmoeting

8 juni 2016 - San Vito Lo Capo, Italië

We schuiven weer iets verder het eiland over naar San Vito lo Capo en settelen ons op camping El Bahira. Een aparte aanrij naar deze camping, je hebt het idee dat je in niemandsland rijdt en de weg is op sommige stukken zo smal dat je alleen maar kunt duimen geen tegenligger met caravan te treffen. Je ziet overigens weinig caravans op Sicilië, wanneer je ze ziet is het een verdwaalde Nederlander of Duitser, de overige kampeerders hebben een camper. Nu heeft een camper absoluut voordelen maar ook vele nadelen want je moet je huis overal mee naar toe nemen. Wij laten de caravan staan en kunnen met de auto verder een stuk praktischer naar onze mening.
Wij staan weer op een rustig plekje maar in de zomer zal het hier ongetwijfeld heel druk zijn wanneer alle huurcaravans verhuurd zijn. De camping heeft een groot zoutwater zwembad en ligbedden en we nemen heerlijk wat zonnestralen tot ons.
Het is woensdag 8 juni en we zijn een week op weg, heerlijk nog 4 weken te gaan.
San Vito lo Capo grenst aan het natuurgebied Dello Zingaro. We gaan hier een paar uurtjes wandelen en in de middag zijn we weer terug op de camping. Vandaag komen Rob en Coby op deze camping aan, zij hebben hier een stacaravan gehuurd. Leuk om ze hier te ontmoeten. We wisten van elkaar niet dat we Sicilië als vakantie bestemming hadden en toen we het van elkaar wisten is het ook leuk om elkaar hier te ontmoeten. Wij hadden het plan om via het westen de zuidkust te pakken en zodoende kwamen we hier uit. Net onze lunch genuttigd zie ik het kale hoofd van Rob in een Clio voorbijkomen, ha daar zijn ze! Na een hartelijk welkom zien we elkaar later bij het zwembad en 's-avonds schuiven ze bij ons aan voor een spaghetti maaltijd.
9 juni gaan wij naar Trapani en Erice.
Trapani ligt op een landtong en heeft zoutwinning en visserij als economische pijlers. Het oude centrum is verkeersluw met barokpaleizen en -kerken. In Chiesa del Purgatorio is een houten beeldengroep die het lijden van Christus voorstelt, dit wordt gezien als de grootste schat van Trapani. Vanuit Trapani kun je met een kabelbaan naar het op 750 meter hoogte gelegen Erice. Een prachtig stadje met een kasteel gebouwd door de Normandiërs en een mooie toegangspoort.
Aan het einde van de dag nog even aan het zwembad en 's-avonds eten bij Coby en Rob. Morgen trekken wij weer verder.