Nauw, nauwer, nauwst!

18 juni 2016 - Fondachello, Italië

18 juni

We verplaatsen ons verder en willen nu naar Acireale en wel naar camping La Timpa.
Nadat we eerst de verkeerde kant de provinciale weg op waren gereden ( wij hebben geen navigatie in de auto en kunnen nog steeds alles vinden) moesten we ergens zien te draaien. Nu leidt de weg door dorpjes waar het zo smal is dat je met je wielen ongeveer tegen de drempel van een huis staat en dat omdraaien pas kan wanneer je een rotonde tegenkomt of voldoende ruimte om te draaien en dat je dus wat verder moet rijden voordat dit kan. Eenmaal gedraaid komen we bij een bord die aangeeft data de camping naar links is, hmm best een scherpe draai en niet heel breed! De weg loopt behoorlijk steil naar beneden met smalle haarspeldbochten, waar gaat dit heen! Ik zit wederom met samengeknepen billen want het is wel heel krap en heel druk op dit weggetje. Links van de weg ligt de ingang naar de camping, Floor stopt en stapt uit en gaat eerst kijken want hij vertrouwd het niet helemaal. Hij komt terug met de melding dat dit hem niet dat worden. De camping loopt zo steil naar beneden dat wij met de auto en caravan niet meer omhoog zouden komen en daarnaast is het ook nog eens mega smal. Oké dan door naar de volgende camping maar die ligt een kleine 30 km de andere kant op in Fondachello, hé zitten Coby en Rob daar nu ook?
Maar we moeten eerst zien te draaien en daarvoor moeten we doorrijden naar beneden. Nog meer smalle bochten en veel ongeduldige Italianen. We komen op een niet al te groot pleintje waar we moeten draaien want verderop loopt het dood bij het strand. Nu hebben zijn wij met auto en caravan een kleine 11 meter lang en dan draaien op een pleintje waar van drie kanten automobilisten aankomen. Ik ben zo blij dat mijn Floortje dit allemaal kan, ik zou knettergek worden. Ik sta het verkeer te regelen en tussen de bedrijven door kan Floor heen en weer steken. Nu dezelfde krappe weg weer naar boven. Ik ben opgelucht als we weer boven zijn, poehé dit geintje moeten we niet te vaak hebben.
In Fondachello is er weinig keuze is campings en is er alleen Mokambo, een zeer basic camping met zeer verouderd sanitair en in de avond keiharde karaoke bij een tentje voor de camping die niet bij de camping hoort. Maar er is helaas geen alternatief dus zullen we het ermee moeten doen.