Mijlpaal

5 november 2013

Vandaag staat een korte wandeling op het programma, dit omdat we boven de 4000 meter gaan en er wederom geacclimatiseerd dient te worden. Strikt om 8 uur vertrekken we vanuit Manang (3540) en direct is er al vertraging omdat iemand nog wat repen wil kopen @&€@€ had dat lekker 10 minuten geleden gedaan toen de rest ook ging kopen, pfff soms zijn er van die mutsen! We wandelen via een Nepalees platte route naar Khangsar (3734). Na 1 uur toch af en toe fors klimmen is het tijd voor een korte pauze en wachten op de achterblijvers. De tocht gaat verder en al snel is er al weer een flink gat geslagen tussen de voorste lopers en de rest, het tempo ligt gewoon met iets hoger. Na totaal 2 uur lopen zijn we in Khangsar voor de theepauze. Langzaam druppelen ook de andere lopers binnen. Ik ga nog steeds verbazend goed en het tempo van de voorste groep is mijn tempo, met stijgen raak ik iets achterop maar dat mag geen naam hebben.

Na de lunch is het nog ca 1,5 uur lopen (Nepalees plat, dus dat is stijgen, licht dalen, vlak, stijgen ....) en het venijn zit hem vandaag in de staart want naar de lodge in Shree Karka is het een pittige klim. Ik merk dat dit iets moeizamer gaat dan gisteren maar dat komt misschien omdat we al 3 uur in de benen hebben. Het blijkt echter de hoogte te zijn, er was gezegd dat we op 3800 zouden eindigen maar we zitten op (4050 meter), weer een nieuwe mijlpaal deze vakantie.
We slapen best luxe, hebben een eigen toilet op de kamer en jippie er liggen weer dikke dekbedden, dit wordt weer een lekker warm nachtje.
Na de lunch zit iedereen een beetje te knikkebollen dus gaan wij maar even naar buiten een korte wandeling maken. Je kunt niet zo heel veel anders dan naar boven klimmen. De temperatuur daalt snel en we wachten totdat de houtkachel aan gaat.

Wandeltijd 3,5 uur. Stijging 510 meter.