Lopen, lopen en nog eens lopen.

28 mei 2023 - Monte Santa Maria Tiberina, Italië

Zaterdag 18 juni

Ca. 15 km vanaf de camping onderaan de heuvel ligt het stadje Citta di Castello. Het is marktdag en een gezellige drukte. We scharrelen wat rond en halen wat verse groente en fruit op de markt. Op de terugweg nog even langs de super en zo kunnen we weer een paar dagen vooruit. De rest van de dag relaxen (ja we kunnen dat best wel) bij het zwembad.

Zo 19 juni

Tijd om de omgeving te verkennen. We maken een mooie wandeling aan de rechterzijde van de camping. Ook nu hebben we problemen met de beschrijving maar met een beetje puzzelen en op maps me kijken komen we er wel uit. De eerste km is het 80 meter bergafwaarts waarna het de volgende 2 km lekker weer 130 meter omhoog gaat. Vervolgens dalen we weer af naar 440 meter. We zitten ondertussen op 9,5 km en mogen de laatste 2,5 km weer 280 meter omhoog. Oftewel een lekkere wandeling voor de zondagochtend. In de middag weer relaxen bij het zwembad. Vandaag ook F1 van Canada. Koken doen we vandaag niet maar halen lekker pizza en kijken F1.

Ma 20 juni

Vandaag staat er wederom een wandeling op het programma en nu de andere zijde van het dal. De eerste 3 km is het alleen maar 280 meter naar beneden lopen. Dan hebben we een kilometer vlak/vals plat en daarna, je raad het al, de 280 meter weer terug omhoog. De omgeving is geweldig mooi dus het is geen straf. Het was geen lange wandeling, 7,63 km, maar wel een lekkere kuitenbijter. Floor vond dat nog niet genoeg en die heeft zijn zinnen gezet op een fietstocht en die gaat hij fijn in de middag doen en ik parkeer mezelf bij het zwembad.

Einde van de middag zijn we nog door het dorpje Monte Santa Maria Tiberana gelopen en zo sluiten we ons verblijf hier af en trekken we naar de kust.