Laatste deel vakantie Italië 2022

28 mei 2023 - Zoetermeer, Nederland

Ma 20 juni

Vandaag staat er wederom een wandeling op het programma en nu de andere zijde van het dal. De eerste 3 km is het alleen maar 280 meter naar beneden lopen. Dan hebben we een kilometer vlak/vals plat en daarna, je raad het al, de 280 meter weer terug omhoog. De omgeving is geweldig mooi dus het is geen straf. Het was geen lange wandeling, 7,63 km, maar wel een lekkere kuitenbijter. Floor vond dat nog niet genoeg en die heeft zijn zinnen gezet op een fietstocht en die gaat hij fijn in de middag doen en ik parkeer mezelf bij het zwembad.

Einde van de middag zijn we nog door het dorpje Monte Santa Maria Tiberana gelopen en zo sluiten we ons verblijf hier af en trekken we naar de kust.

Di 21 juni

Alles weer opgeruimd en de pootjes van de caravan weer omhoog en of we go naar Chioggia. Chioggia is een stad in de regio Veneto en wordt ook wel klein Venetië genoemd. Het stadje ligt net als Venetië als een ‘eiland’ in de Laguna Veneta en is slechts met een aantal wegen verbonden met het vaste land in dit geval de plaats Sottomarina waar alle hotels, campings, strand en vermaak is gelokaliseerd. Onze keuze is gevallen op Camping Village gelegen aan het strand in Sottomarina dus. Het is een grote drukke camping maar we ervaren het niet als storend. De camping plekken zijn niet heel riant maar zowel auto als caravan passen er op en de luifel kan ook nog uit dus prima. De camping ziet er heel verzorgd uit en mooi sanitair. Strak geregeld, om 23.00 uur is het stil. Ter verkenning in de middag stukje gefietst.

Woe 22 juni

Om in Chioggia te komen moet je Sottomarina door fietsen,  dit is net Torremolinos. We wandelen door het kleine Venetië, eten een overheerlijk Italiaans ijsje, oriënteren ons op de vertrektijd van de waterbus naar Venetië. Chioggia is absoluut de moeite waard!

Middag lekker naar het strand

Do 23 juni

Dagje naar Venetië met de vaporetto en bus. Leuk tochtje. De vaporetto brengt je naar Isola di Pellestrina alwaar je met de bus het smalle eiland overrijdt, dan gaat de bus de pont op naar het Lido eiland. Daar brengt de bus je naar de opstapplaats voor de watertaxi naar Venetië. Je betaalt een bedrag voor de hele trip en je kunt heel Venetië rond.

In Venetië hangen we de toerist uit en schieten hier de nodige foto’s van het San Marco Plein, de bruggen en kanalen met gondels.

Al met al een hele leuke dag.

Vr 24 juni

Floor stukje fietsen en ik naar strand. Verder relaxt dagje

In de avond heerlijk vis gegeten in restaurant van camping

Za 25 juni

Tijd om te verkassen en langzaam terug richting huis. We maken nog een stop bij Lago Caldonazzo. Een camping vinden ging iets minder makkelijk maar bij de 2e camping hadden we geluk, die had nog 2 plekken vrij, Camping Riviera.  Ook hier heel druk.

In de middag nog even boodschappen doen en een verkenningsrondje gefietst en onszelf getrakteerd op een ijsje.

Zo 26 juni

Vandaag een mooie wandeling gemaakt naar het dorp Tenna. Beloning bij terugkomst een overheerlijke ijscoupe.

Ma 27 juni

We naderen het einde van de vakantie. Floor is nog even gaan fietsen en ik boodschappen voor de terugreis. Nog een uurtje strand en dan samen lunchen en in de middag nog een keer naar het strand aan het meer.

Di 28 juni

Laatste dagje in de prachtige omgeving van Lago Caldonazzo.

Een wandeling gemaakt met de naam Vetriolo Terme startpunt bij een Spa, althans dat dachten wij. Herman had ons getipt dat je hier mooi kon wandelen en hij was bij die Spa geweest. Wat wij zagen was een vervallen pand en dat bleek dus ook niet de juiste plek te zijn. Maar wel een wandeling gemaakt door een skigebied en een skigebied in aanleg. Het was triest om te zien hoeveel bomen hiervoor gekapt waren en dit het hele gebied een troosteloze aanblik geeft. Maar op de top wel een foto bij het kruis waar Herman ook een foto had gemaakt.

In de middag rond het meer gefietst met uitzicht op het ernaast gelegen meer van Levico.

In de avond alles opgeruimd en ingepakt want er is regen voorspeld.

Woe 30 juni

Even over 8 uur vertrokken met regen. Rit naar Kinding/Pfraundorf bij camping Kratzmühle.

Daar nog om het meer gewandeld en met onze birdNet app gecheckt welke vogels we allemaal hoorden.

Daar ‘s-avonds een pizza gegeten en de volgende dag door naar huis.