De laars

24 juni 2016 - Praia a Mare, Italië

Terug naar het vaste land.
Vrijdag 24 juni, we vertrekken om 7.30 zodat we op een redelijke tijd bij de boot zijn in Messina. Het rijdt vlot en het zoeken naar de juiste ferry vraagt nog de meeste tijd. Wanneer je de borden volgt kom je bij een rederij die je vrolijk elders verwijst nl 3 km verderop. We komen aanrijden, kopen een ticket, rijden de boot op en we varen. Nog geen 45 minuten na het kopen van het kaartje staan we aan de overzijde en zijn we weer op het vaste land. Je merkt direct verschil wat de wegen betreft, deze zijn hier een stuk beter. Wij besluiten om de kust route te nemen die als 'mooi en bezienswaardig' wordt bestempeld en dat klopt ook! In Praia a Mare kiezen we voor camping La Mantinera. De weg loopt steil naar beneden maar is gelukkig breed genoeg. Ook dit blijkt een camping met veel vaste plekken maar het lijkt erg rustig dus gaan we er voor. Na een plek gevonden te hebben ( er was niet heel veel vrij voor passanten) worden we getrakteerd op harde muziek van het aan het strand en naast de camping gelegen aqua paradijs, wij begrijpen niet dat de Italianen dit leuk vinden maar we krijgen er met regelmaat mee te maken dus..
We willen naar het zwembad maar die is tussen de middag gesloten, dus zijn we de omgeving gaan verkennen met de fiets. Het is een hele lange onaantrekkelijke boulevard en saaie dorpjes. De hoofdstraat in Praia a Mare is het enige waar wat reuring is. Dit gezien te hebben besluiten we ons bezoek aan de kust van Calabrië voor gezien te houden en morgen door te rijden naar Pompeï.