Een kleine 1300 kilometer zuidwaarts

1 december 2011 - Puerto Madryn, Argentinië

Woensdag was het vroeg dag, ik moest eerst met de shuttle bus naar het vliegveld en dat duurde in de ochtendspits best wel even. Mijn rugzak opgehaald en weer met de bus terug. Er stond een enorme rij en ik dacht bij mezelf ´dat past nooit in één bus´ dus ben maar enigzins onopvallend halverwege de rij ingeschoven. Niet netjes maar dat scheelde zeker een half uur wachten op de volgende bus.

Weer in Buenos Aires aangekomen direct doorgelopen naar de grote bus terminal en een ticket geboekt naar Puerto Madryn, een rit van maar liefst 18 uur. De bus zou pas om 15.30 uur vertrekken dus ik had nog 3 uur om tijd te doden. Dit doe je dan een beetje rondhangend in een stoel in de busterminal en met de wifi wordfeud bijwerken. De bussen in Argentinië zijn best luxe. Voor de rit die ik ging maken waren alleen nog coche cama stoelen over, dit zijn stoelen die heel ver achterover kunnen en er is een plaat die je vanaf de stoel voor je naar beneden kan klappen als voeten- benensteun. Ik heb heerlijk relaxed gezeten, je moet alleen niet langer zijn dan 180 cm want dan zit je toch een stuk minder comfortabel want dan pas je er nl. niet tussen. Tijdens de rit krijg je een tussendoortje van crackers en een koekje met koffie of thee. Later op de avond krijg je ook avondeten alleen stelt dat niet heel erg veel voor en ik vond het niet smaakvol. Je krijgt er dan fris of wjn bij. Tijdens de rit worden er ook films gedraaid, een Engels gesproken film met Spaanse ondertiteling en een Spaans gesproken film zonder Engelse ondertiteling. Jammer dat ze de term koptelefoon hier nog niet hebben gehoord dus je bent verplicht te luisteren of je wilt of niet. Je kunt je i-pod opzetten maar dan moet je die wel heel hard zetten wil het filmgeluid er niet doorheen komen. Voor het slapen hebben ze oordoppen uitgevonden en overheerlijke slaaptabletten. Ik ben zeker 8 uur onder zeil geweest.

Het landschap was niet erg variërend, het lijkt op onze duinen maar dan kilometers lang met in de verste verte niets te bekennen. Vanmorgen om 09.30 in Puerto Madryn aangekomen. Gisteren vanaf de busterminal al via internet een hostel geboekt voor de komende 4 nachten. Vanaf de busterminal was het ca. 15 minuten lopen naar hostel Chepatagonia. Ik lig in een dorm met 4 anderen, 2 dames ben ik er ondertussen tegengekomen maar deze spreken geen woord Engels en ik spreek niet heel erg veel Spaans.

Nadat ik mijn spullen in de kamer had gedropt heb ik eerst wat schoons aangetrokken en dat voelde toch lekker!!!! Daarna bij de hostel een fiets gehuurd en besloten naar Punta Loma te fietsen. Hier kun je een kolonie zeeleeuwen bewonderen. De route was behoorlijk pittig. Ik was gewaarschuwd dat het een gravel weg betrof dus daar had ik me wel op ingesteld. Maar de weg liep steeds behoorlijk vals plat omhoog maar een paar pittige stukken erin en dan ook wind tegen. Mijn benen ga ik morgen voelen over mijn billen maar niet te spreken. De kolonie zeeleeuwen was grappig om te zien. Heb er een uurtje zitten kijken en ben toen met de wind in de rug en het grootste deel down hill weer teruggefietst. Lekker op het strand uit de wind in het zonnetje gezeten.

Straks proberen of ik wat foto´s kan uploaden, camera ligt nu op te laden en er staan nog meer mensen te wachten in de hostel die ook wel even achter de computer willen kruipen.

Tot schrijvens. Liefs,

Monique