Kilometervreters

23 november 2014 - Ho Chi Minh City, Vietnam

Zaterdag 22 november
We hebben nog een ochtendje vrij te besteden op Cat Ba eiland. We maken een wandeling langs de buitenzijde van het eiland naar de grote boulevard van Cat Ba stad. Het is prachtig weer, de zon schijnt en voelt heerlijk warm. Rond half een worden we opgehaald en naar de stad gebracht voor de terugreis naar Hanoi. De terugreis is bijzonder te noemen. We gaan per bus naar de andere kant van het eiland en dan per snelboot naar Haiphong. Hier weer een andere bus die ons naar het busstation in Haiphong brengt en dan weer overstappen voor de bus naar Hanoi. De rit naar Hanoi is tenen krommend! De bus rijdt het eerste uur niet harder dan stapvoets om nog eventuele passagiers op te pikken. Na een lange rit van ruim 4 uur, over 118 km, komen we aan in Hanoi. We pakken een taxi naar het hotel, we zijn wel weer even klaar met bussen.

Zondag 23 november
We zijn al vroeg op want om 7.00 uur staat de taxi voor de deur om naar het vliegveld te gaan. Enkele uren later staan we in Ho Chi Min, het vroegere Saigon, een kleine 1750 km van Hanoi. We schieten lekker op zo. Gezien de enorme reisafstand en de tijd die we er mee kwijt zijn om die afstanden te overbruggen hebben we besloten om Centraal Vietnam over te slaan.
Nu is het de sport om met de bus naar het hotel te komen. Bus 152 komt er al aan en voor nog geen €0,60 gaan we richting stad. In de bus proberen we de afkortingen van de straatnamen te herleiden naar de namen in het kaartje van de Lonely Planet in combinatie met het vinden van de straat van het hotel. Dit lukt en we stappen precies goed uit!! Het hotel ligt nog geen 10 minuten lopen van de bushalte. We zijn verrassend snel op plaats van bestemming.
Het is heerlijk warm in HCM, een graad of 10 warmer dan in Hanoi. We maken een rondwandeling om de highlights te zien. HCM is een drukke Aziatische stad met westerse invloeden. Ondanks dat hier veel meer mensen wonen dan in Hanoi is het hier veel aangenamer.
We hebben het plan om de tunnels te bezoeken en naar de Mekong Delta te gaan en dat gaan we regelen via een bureau om het reizen iets te versoepelen.

1. Connie:
    25 november 2014
    Volgens mij hebben jullie het heerlijk naar jullie zin. Geniet ervan!
    Wat een prachtige foto's