Cu Chi tunnels

24 november 2014 - Ho Chi Minh City, Vietnam

Maandag 24 november,
Vandaag een bezoek aan de tunnels zoals die door de Vietcong gebruikt werden in de Vietnam oorlog. Een bijzondere ervaring. De tunnels liggen in een gebied ten noorden van HCM en te westen van de Saigon rivier. Het is een gangenstelsel van ca 250 kilometer en er zijn 3 lagen. Die diepste laag ligt 10 meter onder de grond. De lagen werden gebruikt voor wonen (tijdens gevechten), ontmoeten, aanvoer van wapens en om te vechten. De ingang van de tunnels zijn zo goed als onzichtbaar en erg nauw. Floor kon door de opening naar binnen. We krijgen uitleg over het verschil tussen Vietcong en Vietnam mensen en hoe die te herkennen waren/zijn. We zien gemene valkuilen met scherpe punten met weerhaken die gezet zijn tijdens de Vietnam oorlog, akelige dingen om te zien. We krijgen ook nog de gelegenheid om een stuk door een tunnel te kruipen en dat is niet eens het nauwste deel, daar was Floor wel geweest toen hij door het smalle gat naar binnen ging. We hebben ook nog met scherp geschoten met een AK 47 die tijdens de Vietnamoorlog veel werd gebruikt.

1. Jurgen:
    25 november 2014
    Jullie maken er wel weer iets moois van!
    Leuk om het te lezen en de foto's te zien.
    Geniet nog effe nu het nog kan.
    Schijnt hier koud te gaan worden.
    Half januari naar een warm Suriname
  2. Pa & Ma:
    25 november 2014
    Alles komt perfect over of dat we er ook bij zijn mooi
    en leuke foto's
  3. Mam:
    26 november 2014
    Wat maken jullie toch veel mee zo leuk om te lezen, bedankt we reizen zo een beetje mee.