Dag 2, de Praagse burcht.

20 april 2013 - Praag, Tsjechië

Het is een druilerige dag, geen dag om veel buiten te zijn. Gisteravond bij het zien van de weersvoorspelling al besloten om vandaag de dag door te brengen bij de Praagse burcht, dit terrein is groot genoeg met voldoende bezienswaardigheden voor een dag.

Met de metro naar Malostranska en vanuit daar een behoorlijke stiefel omhoog naar de burcht, voor moeders is dit in de ochtend nog goed te doen. Na van het uitzicht te hebben genoten hebben we een Toegangskaart gekocht en de volgende plekken een bezoek gebracht: Old Royal palace, de historie van Praag, de basiliek van St. George, het gouden laantje, de schilderijen van het Praagse kasteel, powder tower, St. Vitus's Cathedraal en Rosenberg Palace.
De burcht en alles wat erbij hoort is gerestaureerd en goed onderhouden. Met name de Cathedraal is prachtig.

Een dag vullend programma dus. Aan het eind van de middag terug naar het hotel, uurtje de benen laten rusten en weer op pad om de magen te vullen.
Vanavond gegeten in een Indiaas restaurant, deze viel een beetje tegen. Voor mijn moeder de eerste keer Indiaas, geen succesvolle.