Brr, wat koud!

5 oktober 2015 - L'Escala, Spanje

Vandaag stranddag. De camping ligt aan Cala de Montgó, een kleine baai met wat horeca. In de ochtend lopen we eerst naar het strandje en ronden de baai over de rotsen om te zien hoever we kunnen komen en waar het leuk snorkelen is. Bij het einde van de baai houdt het op en lopen we terug. We snorkelen wel van het strand af. Zo gezegd zo gedaan. Nadat we onze spullen op het strand hebben gezet trekken we onze wetsuits aan en gaan met vinnen en masker in de hand het water in. Bloody hell wat is het water koud, brrrrr. Zelfs met onze 3 mm pak weten we dat we dit niet lang gaan volhouden. Het water oogt onderwater wat melkachtig dus het zicht is niet denderend, het onderwaterleven overigens ook niet. Snel de zon in om op te warmen. De afgelopen twee dagen waren bewolkt met af en toe een dreigende bui maar ook met zonnige perioden. Vandaag is het prima, er zijn wat wolken maar de zon overheerst en is het een prima stranddag. We zijn weer uitgerust en kunnen morgen weer aan de bak.