Stukje nostalgie

6 oktober 2015 - L'Escala, Spanje

We gaan er weer uit op de fiets en fietsen naar het noorden. Doelstelling is Empuriabrava. We fietsen langs de kust van l'Escala langs de Ruïnes d'Empúries richting Sant Pere Pescador. We passeren een camping (Las Palmeras) waar Floor in het verleden heeft gestaan en fietsen de camping even over. Een stukje nostalgie en tevens de daarbij behorende verhalen die ik graag wil horen. Vooral het verhaal van Jasper en Tineke die met de kinderen op de fiets langskomen en vervolgens op de terugweg naar huis de route kwijtraken en met de fiets door het zand moeten ploegen en uren later dan gepland weer op de camping aankomen, ik zie het tafereel al helemaal voor me. Al fietsend en pratend gaan we door natuurpark Aiguamolls de l'Empordà door naar Empuriabrava (weliswaar met een klein ommetje). In Empuriabrava strijken we even neer op het terras voor een biertje. We fietse zoveel als mogelijk via de fietsroute terug en zien in het natuurpark nog een hert. Ook vandaag weer een 60 km gefietst, wijntje weer verdient.

1. Monique Balkema:
    9 oktober 2015
    Dank je wel weer voor je leuke en boeiende reisverhalen. En zo te lezen weer een relax vakantie met weinig beweging . Het blijft een heel mooi gebied wat nooit verveelt. Wij hopen volgende week ook weer van dat gebied te gaan genieten.
  2. Camilla Bruijn:
    9 oktober 2015
    Heerlijk die mooie verhalen te lezen. Ik kan nu wel ff een oppeppertje gebruiken. Geniet er lekker van.