Acclimatiseren

17 juni 2013 - Montecatini Val di Cecina, Italië

Even wennen

Het is wel weer even wennen, niet alleen aan de temperatuur maar ook aan het alleen op vakantie gaan. Dat laatste is een mindset, maar komt goed.

De afgelopen twee dagen hebben in het teken gestaan van ontspanning en hoofd leeg maken, dat laatste lukt verdomd aardig. Zondag heerlijk een dag aan het zwembad vertoeft, het is ook wel even wennen van 18 graden naar 32, lichaam voelt loom. Aan het einde van de dag besloten om elders te gaan eten want het eten in het hotel was zaterdag na de lange reis eenmalig, het is drie keer niks en groot en saai (vreetschuur), niet mijn ding. In de omgeving kon ik zo gauw niets aantrekkelijks vinden en ben bij een tentje beland langs de kant van de weg, een heerlijke pasta met tomatenvissaus en een bak sla, het wijntje achterwege gelaten want aan de overzijde stond de politie te controleren en je moet de kat niet op het spek binden. Terug bij mijn kamer heerlijk buiten gezeten, muziekje op, wijn erbij en een boek lezen. Via mijn blog en de mail vernomen dat het in B' hoek wel goed gaat tussen die twee.

Vandaag wijn en water gekocht bij de Lidl in Cecina en vervolgens doorgereden naar Bibbona voor een paar uurtjes strand. In de loop van de middag naar Bolgheri en daar lekker op het plein genoten van een plankje met Toscaanse hapjes en een glas koele wijn. Via het mooie Toscaanse landschap terug gereden naar 'huis', duik in het zwembad en nog maar even in de zon gelegen, ik moet tenslotte aan mijn teint denken. De avond heerlijk voor mijn kamer gezeten, bak sla met tonijn (van de Lidl) wijn, muziek en boek. Toetje een overheerlijke Limoncello en weg zwijmelen op het nummer 'Need your love so bad' van Fleetwood Mac, krijg hier nog steeds kippenvel van. Life  is good!

Het is hier mooi, heb toch aardig wat van de wereld gezien, verschillende landschappen en culturen maar dicht bij huis (alles relatief) is het ook prachtig. Volgens mij krijg ik mijn lijstje nooit afgewerkt in de nog resterende 10 dagen. Alle redenen om terug te keren en omdat het ook zo dichtbij is is de drang om het lijstje af te werken ook een stuk minder. Haha, misschien wordt Europa wel mijn nieuwe vakantie bestemming, op de wandelvakantie in Nepal na dan want die staat gepland.