Bella Italia

16 juni 2013 - Montecatini Val di Cecina, Italië

Su di bella Toscana in Italia, oftewel, Op naar mooi Toscane in Italië

Dit is de tweede keer dat ik alleen op pad ga, dit keer houd ik het wat dichter bij huis en ga ik naar Italië. Argentinië was 5 weken en nu zijn het er  2, de uitdaging nu  is 1450 km met de auto overbruggen en vrouwtje ongeduld wil dit natuurlijk in een keer doen.

Zoals altijd ook nu weinig voorbereiding, ik heb een keuze gemaakt voor Toscane. Het idee om iedere dag een onderkomen te zoeken heb ik laten varen en een hotel middenin de regio gevonden die betaalbaar is omdat ze per kamer rekenen en niet per persoon. Verder zie ik het daar wel, wensenlijstje is het bezoeken van Florence, Pisa, Lucca, Siena en Arrezzo, beetje wandelen, hardlopen en misschien ook nog fietsen.

15 juni, dag van vertrek. Vroeg uit de veren want er moet vandaag 1400 km gereden worden en ik wil rond 19.00 uur op plaats van bestemming zijn. Socks  krijgt een dikke knuffel en ik weet dat ze in goede handen achter blijft. Jurgen is zo lief om 2 weken voor haar te zorgen. Om 5.15 uur laat ik Bergschenhoek achter me.

De reis verloopt vlotjes, wat oponthoud bij Karlsruhe omdat ze daar met de weg bezig zijn en er enkele tientallen kilometers maar 80 gereden mag worden. Om kwart voor twaalf rijd ik Zwitserland al binnen, hier voel ik mij af en toe een beetje nietig met mijn Clio. Op een gegeven moment wordt ik ingehaald door reeks van 14 (ben toen gestopt met tellen) Ferrari's variërend van rood, grijs en zwart. Maar ook R8 en Porsche komen regelmatig voorbij scheuren. Grappig is dat bij Luzern we samen in dezelfde file staan. Luzern was tijdrovend ivm wegwerkzaamheden, hier regelmatig stil gestaan, gelukkig scheen de zon en was het een graad of 28. Het volgende oponthoud was de Gottthardtunnel maar daarna was het lekker door tuffen.

Om 19.45 reed ik het terrein op van Hotel Fattoria Belvedère in Montecatini Val de Cecina. I made it. Een eenvoudige kamer met eigen terrasje en een prachtig uitzicht. Ik ga me wel vermaken, in Argentinië aan mezelf bewezen dat ik alleen op vakantie kan met alle ups and downs die erbij komen kijken.

Ciao !