Mugje nooit genoeg

20 juni 2013 - Montecatini Val di Cecina, Italië

Het onbestemde gevoel in het lijf is nog niet weg maar voelt na 10 uur slapen een stuk beter, zonde van al die slaaptijd maar is even niet anders. Fit genoeg om er weer op uit te gaan.

De toeristische route naar Pisa, onderweg nog even tanken. Als dieselrijder en geen lease auto hebbende is dat niet goedkoop in Italië, diesel prijzen variëren van € 1.57 tot €1,76 en dit kan zijn bij drie tankstations langs dezelfde weg.
Maar ik kan weer 1000 km vooruit. Op het gemakkie naar Pisa gereden en onderweg kreeg ik de nodige bulten op mijn lijf die begonnen te jeuken. Zit er een mug in de auto, je zou verwachten dat zo'n beest na 2 keer geprikt te hebben zijn buikje wel vol heeft. Niet dus, of ik heb hier te maken met mugje nooit genoeg of zijn hele familie logeert in mijn auto.
Pisa kan ik van mijn lijstje vinken, moet eerlijk toegeven dat ik die toren wel een beetje vond tegenvallen, komt denk ik door het toeristische gedoe van stalletjes eromheen.  Kreeg hetzelfde gevoel als bij de Sphinx en piramiden in Caïro die liggen ook niet in de woestijn maar ligt de stad er tegenaan geplakt, ook niet wat je zou verwachten.
La ruta turistica ook weer naar huis gepakt. Tijd voor een wijntje en nog een beetje zon.