En daar gaan we weer

2 oktober 2015 - L'Escala, Spanje

Het begint weer te kriebelen, er is al weer 12,5 week gewerkt dus tijd om er weer tussenuit te knijpen. Geen verre en lange reis dit keer maar met de sleurhut naar Spanje, er moet tenslotte straks nog een nieuw huis ingericht worden.
Donderdag 1 oktober rijden wij om 5.00 uur bij huis vandaan zodat we voor de ochtendspits Antwerpen gepasseerd zijn. Ons plan pakt goed uit en met een minimaal oponthoud rijden we na Antwerpen richting Brussel om via Luxemburg naar Frankrijk af te zakken. Doelstelling van vandaag is om er een kleine 900 km uit te trappen.
Onze eerste overnachting is op Camping Les Nations in Aubervives sur Varèze (930 km vanaf Utrecht). Volgens het ANWB campingboek van 2011 een camping met een score van 8,0. Nou nu niet meer, tja dat heb je met een 'oud' boek dan loop je enig risico. Maar ach voor 1 nacht was het te doen, douchen kan morgen ook nog.
Vrijdag 2 oktober, een klein feestje want ik ben vandaag 52 jaar op deze aardbol. Om even over 8 uur zijn we weer op weg zodat we op een redelijk tijdstip op plaats van bestemming aankomen. Onze keuze is gevallen op camping Illa Mateua in l'Escala, een kleine 1500 km rijden vanaf huis. Deze camping is geopend tot 24/10 dus we hoeven niet bang te zijn dat we de camping afgekeken worden omdat de poort sluit. Het is een grote camping die uit twee delen bestaat, het grootste deel is voor caravans gesloten maar je kunt er nog wel naar het zwembad en gebruik maken van de wasmachines (als je dat zou willen). Het tweede en kleinere deel heeft mooie grote plekken en het is redelijk gevuld met name met Campers. We draaien de poten uit, ritsen de voortent eraan en dan tijd voor een drankje, het is tenslotte feest. 's-Avonds fietsen we naar l'Escala dorp voor een heerlijk maaltje vis. Moe en voldaan kruipen we onze caravan in.