En we gaan nog niet naar huis ....

13 juni 2017 - Mandelieu-la-Napoule, Frankrijk

Saint Raphaël
Zaterdag 10 juni
Bestemming van vandaag is op de fiets naar Saint Raphaël. Vorige week zaterdag had ik moeite met de pukkel die ik over moest maar vandaag ging dit een stuk soepeler en heb zelfs iemand ingehaald :-) Het is een prachtige fietsroute, na Le Trayas kleuren de rotsen van het Massif de l'Estérel rood en zijn de huizen langs de kust een lust voor het oog. Een van de huizen heeft zelfs een helicopterplatform in de tuin. Al met al is het 31 km fietsen voordat we Saint Raphaël bereiken. Hier settelen we ons op een terras voor een lunchbroodje. We fietsen nog wat door het plaatsje en ober boulevard. Als we Fréjus hebben aangetikt fietsen we terug. Al met al vandaag een tocht van bijna 65 km.

Wat een energie!
Zondag 11 juni
Na de fietstocht van gisteren houd ik de kreet 'zondag is een rustdag' in ere. Floor die gaat fijn nog een paar uurtjes fietsen, waar die de energie vandaan haalt om weer die heuvels in te gaan, geen idee! Maar ieder zijn ding, hij lekker fietsen en ik naar het strand. Het is vandaag bloedheet dus er moet goed gesmeerd worden. Het is erg druk op 'ons' strandje en gelukkig vertrekken er net een paar mensen zodat ik toch nog een plekje kan bemachtigen waar er ook nog een beetje wind staat. Nu hoor ik je denken 'op het strand staat toch altijd wind' maar hier ligt het strand achter een stuk rots die de wind voor een groot deel wegvangt, bij die rots smelt je echt weg!
Floor komt me in de middag vergezellen en gaat lekker onder zijn parasolletje zitten.
Na deze 'vermoeiende' dag strand (zwemmen, balspelletje, zwemmen) morgen maar weer een actief dagje.

Pic du cap Roux
Maandag 12 juni
In het Massif de l'Estérel zijn verschillende wandelingen en fietstochten mogelijk. De voorspelling voor vandaag is 34 graden dus wordt het een warm en zweterig tochtje. Wij gaan wandelen en volgen de gele route die ons moet leiden naar Pic du Cap Roux. De Pic ligt op 453 meter dus is het een aardig stukje klimmen. Het landschap is werkelijk prachtig, het is ruig en groen tegelijk. Na 1 uur en 50 minuten staan we aan de top, schieten wat foto's en beginnen met de tocht naar beneden. 3 uur en 15 minuten laten staan we weer bij de auto.
De rest van de middag lekker bij het zwembad liggen afkoelen.
Na het eten onze Jeu de Boules competitie voortgezet, stand is nu Floor 3, Monique 5. Maar daarentegen ligt Floor riant (ruim 200 punten) voor met kaarten.