Bounty eiland

15 december 2017 - Koh Lipe, Thailand

Dinsdag 12 december, Bounty eiland
Om vanaf Langkawi met een bootverbinding  naar Phuket te kunnen moet je via Koh Lipe. Vliegen is ook mogelijk maar dan moet je eerst terug naar KL en daar overstappen, hier passen we voor. Koh Lipe lijkt ons een leuke tussenstop.
Vanaf Langkawi is het 1'30" naar Koh Lipe, het filmpje in de vertrekhal van de speedferry is veel belovend. De speedferry stopt bij een ponton waar we vervolgens moeten overstappen in een longtailboot die ons aan wal brengt. We komen aan op een hagelwit strand en het is warm, heel warm. Koh Lipe is een eiland behorend tot Thailand en gelegen in een National Park. Dit betekent naast de douane procedure ook even 200 Thai Bath pp lappen. Het eiland is een bounty eiland, het is klein met resorts, hostels en een walkingstreet. Op het eiland rijden geen auto"s of bussen, het vervoer gaat met bromtaxi's. Wij logeren bij Bayview Sunset resort, dit ligt aan de andere kant van het eiland. Met de bromtaxi worden we gebracht en de afstand blijkt ook goed te lopen (zonder rugzak dan wel te verstaan). De huisjes zijn erg leuk, het zijn houten paalwoningen met rietendak. Die van ons ligt aan een tuin en het strand is 1 minuut  lopen. Het is heel idyllisch allemaal en ik waan me echt op een bounty eiland. Langkawi vond ik een geweldig eiland maar dit is een topper. Stel je een mooi bounty eiland voor met voldoende vertier dan is dit de place to be.
We vermaken ons met zonnen, lezen, snorkelen, slenteren over het eiland, biertje drinken, eten, oftewel heel relaxt allemaal. We zouden hier in principe 2 nachten verblijven en dan door naar Phuket maar het is hier zo heerlijk vertoeven dat we er nog maar 2 nachten aangeplakt hebben de muggenbulten ten spijt.
Walkingstreet is een 'straat' met restaurants, winkels, massage salons en barretjes. Het is een smalle weg van ca. 500 meter waar tussen 6 pm en 12 pm geen brommers mogen komen. 's-Avonds is het druk in walkingstreet het loopt dan ook al tegen het hoogseizoen.
Op het grote strand van sunrise beach zijn vele restaurantjes en barretjes te vinden, je kunt hier prima vertoeven met je voetjes in het zand en mensen kijken.
Langkawi is het eiland van de zeearend, daar niet gezien maar vandaag (donderdag) op Koh Lipe er 2 boven het strand zien rondcirkelen.
Nog een dagje hier en dan door voor onze laatste stop, Khao Lak voor onze 4 daagse live aboard en duiken bij de Similan en Surin eilanden, Richelieu Rock en Koh Tachai, ik kan niet wachten, wat heb ik daar enorm veel zin in.

1. Monique Balkema:
    16 december 2017
    Weer een plek om te onthouden. Heel veel duik plezier!!!!