Island hopping

12 december 2017 - Langkawi Island, Maleisië

Zaterdag 9 december, Island hopping
Vanmorgen eerst een uurtje met de bus naar de Ferry terminal in Georgetown, een vroege lunch gescoord (met hele vieze vissoep en als Floor iets niet opeet dan is het echt heeeel vies). De speed ferry doet er 3,5 uur over om Langkawi te bereiken. Onderweg zie je niet veel van deze overtocht. Die ferry heeft 2 lagen en ik zit niet graag in de onderste laag, dan vind ik het net een drijvende doodskist. Als zo'n boot omslaat dan ben je beneden kansloos zeker omdat de uitgang dan geblokkeerd wordt door rondtollende bagage. Wij hadden een stoel beneden maar gelukkig was de boot niet vol en konden we boven zitten.
Aangekomen op het nu al tropische aandoende Langkawi direct tickets gekocht voor de overtocht naar Koh Lipe en daarna door naar Bohok Guesthouse. Eenvoudig maar prima. In het dorp nog snel even geld gepind en vervolgens genieten van de zonsondergang onder het genot van een cocktail.

Zondag 10 december, het woord zegt het al zon dag
Er moet ook aan de teint gewerkt worden want die is nog wat bleekjes na 2 weken Azië. Dus vandaag stranddag, Floor onder de parasol en ik ernaast in de zon, nu is dat nog uit te houden maar in de middag is het echt te heet. Wordt toch een dagje ouder, de hele dag bakken trek ik niet meer.
Pantai Cenang beach is een van grotere en bekendste stranden van Langkawi, tevens een backpackers bestemming. Het oogt heel vriendelijk met veel restaurantjes en aan het strand een aantal barretjes. Het strand is lang en oogverblindend wit met veel activiteit in de vorm van jetski, parachute, bananen, waterski, etc. Er vertrekken ook bootjes naar de omliggende kleinere eilanden.
Bij een van de strandbarretjes is er 's-avonds vuurspektakel. Luierend in zitzakken op het strand genietend van een cocktail, en voor de liefhebbers een waterpijp, wordt een vuurshow gegeven met brandende fakkels die als batons in een razend tempo worden rondgedraaid, omhooggegooid en weer gevangen. Dit ondersteund door een lekkere beat, echt heel leuk om hier de avond door te brengen.

Maandag 11 december, sightseeing op de scooter
Na de zon van gisteren laten we de huid vandaag een beetje rusten en gaan we het eiland verkennen op de scooter. Bij onze ontbijtlocatie verhuren ze ook scooters en voor €7,50 en een beetje peut hebben we de hele dag lol.
Langkawi is een heel groen eiland met nagenoeg geen hoogbouw. We gaan als eerste richting de kabelbaan maar daar is het zo vreselijk druk, een skigebied in het hoogseizoen is er rustig bij vergeleken. Dit slaan we dus maar over. We toeren langs mooie stranden, onderweg eten we fish and chips maar dan een luxere versie. Floor eet barracuda en ik barramundi. Het is een mooie tropisch eiland in een azuurblauwe zee.
De dag sluiten we weer af met een drankje kijkend naar de zonsondergang en de avond nog maar een keer de vuurshow. Langkawi een heerlijk eiland!

1. Monique Balkema:
    13 december 2017
    Ik vind het fijn om te lezen dat jullie ook af en toe niets doen leeftijds genoten 😘😘😘
  2. Mam:
    14 december 2017
    Weer genoten en verstandig dat jullie ook rust nemen want als jullie terug zijn wordt het weer druk genoeg.veel plezier nog.