Penang

8 december 2017 - George Town, Maleisië

Donderdag 7 december, Georgetown
Penang oogt luxer dan KL, de woontorens zijn hier rijkelijk vertegenwoordigd en zien er grotendeels heel goed uit. Ook hier zeer moderne winkelcentra. Penang floreert op toerisme. Chinezen en Indiërs hebben hier hun eigen enclaves. Nederlanders zijn globetrotters maar chinezen kom je ook overal tegen, die zijn wel met een paar meer dan wij dat wel 😏
Vandaag slenteren we door het historische deel van Georgetown.  We beginnen bij de Queen Victoria Memorial Clocktower, door naar Fort Cornwallis waar een groot kanon staat met het VOC logo. We lopen door Little India deze wijk gaat over in de Chinese wijk. We lopen langs de Goddes of Mercy Temple, de Sri Mahamariamman Temple en de wijk met street art. De street art bestaat uit muurschilderingen, enkele zijn nog heel goed te zijn en sommige zijn de kleuren vervaagd.
We laten Georgetown achter ons en nemen de bus terug en stoppen bij Batu Ferringhi, dit is een kustplaats 5 km verder dan ons verblijfadres. De temperatuur overschrijdt de 30 graden ruim dus is het wel even lekker om over het strand te lopen. De rest van de middag brengen we zwemmend door in het zwembad van het resort.

Vrijdag 8 december, eiland Penang
Het is weer een heel gevarieerd dagje. We bussen naar de oostzijde van Penang om te wandelen in Penang National Park. Hier zijn niet alle trails te bewandelen want begin november is er heel veel regen gevallen gevolgd door een flinke storm waardoor er bomen zijn omgewaaid. Dit moet eerst opgeruimd worden. Wij pakken de route naar Pantai Kerachut (Turtle beach), een stevige wandeling. Het eerste deel is geplaveid maar daarna is het lekker struinen en gaat het behoorlijk omhoog. Na een kleine twee uur komen we op het strandje aan. Er varen bootjes die je terug kunnen brengen naar het startpunt, wij kiezen hier ook voor. Al stuiterend over de golven ronden we de punt van het National Park. Na een zeer smakelijke lunch met overheerlijke knoflook garnalen nemen we de bus terug naar het resort en gaan nog even lekker zwemmen en relaxen, het is tenslotte ook vakantie.
We zijn ondertussen vaste gast in het Tsunami restaurant waar we de enige westerlingen zijn tussen de chinezen. Het eten is hier erg goed en het is ook kneiterdruk. Chinezen houden van efficiency, je besteld en binnen 10 minuten staat het op tafel. Na het eten stappen we weer op de bus om nog even een lekkere cappuccino te drinken bij Coffee Bean and Tea Leaf, een mooie afsluiting voor het eiland Penang. Morgen met de ferry naar Langkawi.