We zijn weer op pad

8 juni 2015 - Bohinj, Slovenië

Zaterdag 6 juni 2015
Na een laatste drukke week werken voor mij en alle voorbereidingen voor de vakantie door Floor is het dan eindelijk zover, wij gaan er 4 weken op uit. We gaan met de caravan en blijven in Europa, Slovenië en Kroatië is het plan.
Zaterdagochtend worden de laatste zaken in de caravan gestopt, fietsen er op, Socks in de reismand en weg zijn we. De eerste stop is Lochem waar Socks de komende weken kan genieten van het buitenleven en alle aandacht van mijn ouders, oftewel de poes heeft ook vakantie! Na een bakkie gedaan te hebben bij de oudjes rijden we verder met als doel te stoppen bij Koblenz maar het gaat vlotter dan we dachten dus plakken we er nog 200 km aan. Wertheim is onze stop. Caravan neerzetten, pasta koken (saus had Floor thuis al klaar gemaakt) en lekker eten. Douchen en naar bed, morgen weer verder.
7 juni
Vanmorgen vroeg opgestaan, brood maken, koffie zetten en om 07.50 uur waren we weer op weg. Doelstelling is Slovenië, weersvoorspelling is goed dus gaan we er voor. De reis verloopt soepel en rond 5 uur rijden we camping Danica op in Bohinjska Bistrica. Een prachtige bergachtige omgeving, wij gaan ons hier wel vermaken de komende 5 dagen. Het is met 30 graden goed warm en we besluiten nog even naar het 6 km verderop gelegen meer van Bohinj te fietsen.
8 juni
Een prachtige warme dag. Na het ontbijt rijden we met de auto naar Stara Fuzina en maken een wandeling naar de Mostnica waterval. De waterval stelt niet veel voor maar de wandeling is ronduit prachtig en gevarieerd. We lopen door bos langs de kloof waar het water afkomstig van de waterval doorheen loopt. De kloof is soms maar een meter breed. Eenmaal uit het bos lopen we over weidevelden begroeid met verschillende bloemen en verspreid staan er hutten, een idyllisch landschap. Na ruim anderhalf uur zijn we bij de waterval en wandelen weer terug.
De middag gebruiken we om een fietstocht te maken rondom het meer. We fietsen naar Bitnje waar een korte maar steile klim mij het zweet al op de rug doet staan. Via het achterland rijden we naar het meer en over het wandelpad (fietsen mag ook) fietsen we het meer rond, althans bijna. We komen op een punt waar fietsen niet meer mag maar dat weerhoudt ons niet. Het pad lijkt op een gegeven moment meer op een uitdagend mountainbike parcours met de nodige kluun stukken. Voor de volledigheid, ik heb geen mountainbike maar een sportieve fiets. De fiets komt er goed doorheen, oké sommige stukken worden lopend afgelegd maar ook Floor met zijn mountainbike moet lopen, of komt dat omdat hij achter mij rijdt? Een droge rivierbedding moet overgestoken worden en daarvoor moet de fiets opgetild en over rotsblokken gelopen, op teenslipper wel te verstaan. Wat een genot om de fiets van Floor te dragen, dat ding weegt amper iets in vergelijking met die van mij. Afijn we volbrengen de ronde, mooie omgeving en een ervaring en blauwe teen rijker.
9 juni
Voet (hielspoor) is behoorlijk gevoelig door het lopen gisteren. Het is mooi weer en ik ga lekker bij het meer zonnen, moet tenslotte ook aan mijn teint werken, en Floor gaat er op uit met de fiets, hij heeft een leuke route voor zichzelf bedacht. Het is lekker zonnen maar een plons in het meer is behoorlijk koud. Na een goeie 2 uur is Floor ook weer terug en samen blijven we nog even aan het meer.
Eenmaal terug op de camping hadden we het idee om even te gaan tennissen maar helaas de baan was al weggegeven, dan maar een korte wandeling door het dorp. Inde avond een bbq en langzaamaan trekt het dicht en begint het te onweren. Na het eten alles opgeruimd en net op tijd voor het behoorlijk begint te plenzen. De hele avond blijft het onweren en regenen maar wij vermaken ons wel met een boek, puzzel en muziek.

1. Sylvia van der Bovenkamp:
    11 juni 2015
    leuk verslag, fijne vakantie.
  2. Camilla Bruijn:
    11 juni 2015
    Heerlijk om weer een reisverslag te lezen. Wij moeten nog een ruime week buffelen en dan mogen we ook vakantie vieren. Zo'n verslag als dit helpt me door die laatste drukke week heen. Gr. en een hele fijne vakantie.
  3. Alize:
    12 juni 2015
    Jullie boffen maar weer met al die vrije tijd. Geniet ervan, de eerste dagen klinken al goed :-)
  4. Mam:
    13 juni 2015
    Leuk om weer te lezen en de foto is ook leuk veel plezier nog.