Een lang gekoesterde wens gaat in vervulling.

11 oktober 2019 - Amsterdam Airport Schiphol, Nederland

11 oktober 2019

De voorbereidingen zijn gedaan, de tassen gepakt, de eerste reserveringen gemaakt. Wij gaan naar Peru en Bolivia!!

Deze landen staan al heel lang op ons verlanglijstje met als topper de Machu Pichu. Oké het zal minder idyllisch zijn dan 15-20 jaar geleden. Waar je toen nog op de pof naar Cusco kon gaan en de Inca trail lopen en de hele dag over Machu Pichu doen is dit niet meer mogelijk. Toerisme is hier fors toegenomen.

Voor de Inca trail moet je al ruim van te voren een reservering plaatsen nl. 6 maanden. En dan ben je niet de enige die deze trail gaat lopen, ik heb getallen gelezen van maximaal 500 personen per dag incl dragers. Voor het bezoeken van de Machu Pichu is er zelfs een tijdslot, ochtend of middag. Ook voor de twee bergen waartussen de Machu Pichu is gelegen kun je bewandelen maar ook daar moet je ruim van te voren een reservering maken en ook hier een tijdslot. Oftewel keuzes maken, dit komt later in het verhaal aan de orde.

Maar nu eerst 12,30 uur vliegen met vlucht KL 0743 naar Lima.

1. Monique van Staveren:
    11 oktober 2019
    Heeeeeeeel veel plezier jullie, geniet met volle teugen en ik kink uit naar jullie verhalen!!!
    Liefs,
    Mo (vS)
  2. Monique Balkema:
    11 oktober 2019
    Een hele fijne vakantie en kijk alweer uit naar de reisverhalen en foto’s 💋💋
  3. Mam:
    11 oktober 2019
    We hopen dat jullie veel zien .maar wees voorzichtig.
  4. Sylvia van der Bovenkamp:
    12 oktober 2019
    Heel veel plezier🥰
  5. Alize:
    13 oktober 2019
    Oh wow, wat een bofferts zijn jullie toch. Have fun and be save 😘