Cross country

17 juni 2018 - Alcossebre, Spanje

Woensdag 13 en donderdag 14 juni, Cross Country
Ja hoor, de lucht is blauw en de temperatuur aangenaam. Maar toch gaan we weg, hopelijk zijn de voorspellingen juist en kunnen de Boogjes en Ada en Kees (ondertussen ook aangekomen in Portugal) genieten van mooi weer.
Tussen de Algarve en Valencia is er maar 1 camping waar een stop mogelijk is. Dit is in Santa Elena op camping Despenaperros. Geen glamour camping, eenvoudig en schoon en de zeer aangename temperatuur van 28 graden. Niet lang na ons komt er nog een Nederlander aan die hier een week wil blijven, wij geven ze een dag want dit zijn typische glamping mensen.

Donderdagmiddag 14 juni, Playa!!
We zijn er! Bijna 1000 km Cross Country en we zitten aan de Oostkust van Spanje zo'n 100 km ten noorden van Valencia. Camping Playa Tropicana, een prima camping, goed verzorgd en aan de overkant van de straat is het strand. Dit wordt genieten de komende dagen, beetje smeren en keren en af en toe een stukje fietsen of wandelen.
De planning is om hier te blijven tot de 26e maar de ACSI korting van €19 per nacht eindigt op 21 juni, dit betekent dat we voor de laatste vier dagen het tarief moeten betalen voor het middenseizoen, dit komt neer op €50,50 per nacht, sorry wat zegt u?! We zien wel wat we doen. Eerst installeren, boodschappen en lekker paar dagen zon, zee en strand.

Vrijdag 15 juni
Er zijn al weer 3 weken voorbij, wat gaat het toch snel en wat hebben we alweer veel gezien, gedaan en gereden 😏.
Floor gaat lekker fietsen en ik? Ja naar het strand natuurlijk, wacht ik al 3 weken op.
Op het strand valt het mij op dat de gemiddelde leeftijd aan de hoge kant is, ik ben blij dat ik medisch ben opgeleid want je weet hier maar nooit. Met mijn prille 54 jaar ben ik hier een jong kippetje. Ik schat de gemiddelde leeftijd op 74+ en ze zijn allemaal even smerig poepie bruin wat aangeeft dat ze hier al enige tijd overwinteren.
De activiteiten van de dag bestaan voor de meesten uit opstaan, ontbijten, naar het strand, beetje dobberen in zee, languit in de zon. Wanneer het heetste moment van de dag is dan hobbelen ze weer terug naar de caravan voor een lunch en een slaapje en rond 3 uur weer richting strand om daar het ritueel weer te herhalen. Er zijn ook wel actievere oudjes en die zie je dan op de elektrische fietsen langs de kust gaan.
In de middag samen nog even aan het strand en 's-avonds een eigen gemaakte Paella Mariscos en daarna voetbal kijken Portugal-Spanje.

Zaterdag 16 juni
Samen vanmorgen lekker met de fiets erop uit. Mooie route langs de kust naar Orpesa, het Lloret of Torremolinos van deze regio. Enorme complexen maar het zag er wel heel verzorgd uit.
In de middag lekker maar het strand en in de avond lezen en ondertussen gek worden van de irritante muggen.

1. Camilla Bruijn:
    17 juni 2018
    En is de kleur weer bijgewerkt 😃. Dat zal dan straks wel een groot verschil worden na onze vakantie. Geniet nog lekker en ik hoop dat de ☀️ nu blijft schrijnen voor jullie. Tot gauw.
  2. Monique Balkema:
    21 juni 2018
    Zo, alle verhalen verzameld en er eindelijk voor gaan zitten. Vreet best wel veel tijd zo’n verhuizing naar Leeuwarden 😘😘.
    Voelt toch elke keer weer of ik ook mee op vakantie ben, heerlijk. Maar ondanks het mindere weer genoeg gedaan en gezien toppie!!
    Nog veel plezier 💋💋