Life is good!

26 juni 2015 - Orebic, Kroatië

23 juni t/m 26 juni
Een bezoek aan het eiland Korcula staat op het programma. We fietsen naar de haven van Orebic en stappen op de kleine Ferry. Het is slechts 15 minuten varen. De stad Korcula is, net zoals meerdere steden in Kroatië, een historisch ommuurde stad. Het lijkt wel of het stadje in zee ligt. Leuke kleine straten en welke richting je ook uitloopt je komt altijd bij water uit, makkelijk kun je ook niet gedesoriënteerd raken. Veel panden doen dienst als winkel of restaurant. Wij begeven ons buiten het stadje en fietsen een stuk het eiland over naar het volgende stadje welke aan een prachtige baai ligt. Terug in Korcula stad pakken we ook nog de andere richting van het eiland mee, na 2 niet bijzondere baaien houden we het voor gezien en strijken we vlak voor de stad op een terras neer voor een heerlijke visschotel die we ons goed laten smaken evenals de liter wijn. Terug op Orebic scoren we nog een ijsje en zit de dag er weer op. Morgen is de planning naar Dubrovnik te gaan omdat er minder weer wordt voorspeld.
Het ziet er grauw en grijs uit buiten met een stevige wind. Niet lang na het ontbijt begint het te regen, heel hard te regenen. We staan onderaan een schuin lopend pad en het water gutst onder de caravan en het kleed door. Binnen no time staat de camping blank. Dubrovnik gaat hem niet worden vandaag, geen zin om in de regen te gaan lopen. We zetten nog een kop koffie en gaan in de caravan zitten lezen. Tegen het einde van de ochtend klaart het een beetje op en besluiten we met de auto naar Ston en Mila Ston te rijden en onderweg wat wijnproeverijen mee te pakken. De stadjes vallen tegen maar de proeverijen niet. We hebben er 2 bezocht waarbij de 2e van Milos de leukste was met lekkere wijn maar die is ook wat duurder in prijs. Van dit wijntje ga ik thuis maar eens intens genieten. Ondertussen is het opgeklaard en is de kachel behoorlijk gaan branden, oftewel het is weer goed warm.
Op de terugweg stoppen we bij een mossel en oesterkwekerij. Hier laten wij ons de oesters smaken. Het is een klein onopvallend tentje langs de weg maar met veel klandizie. Terug op de camping een uurtje getennist en in het dorp een pizza gegeten.
De zon schijnt, yeah!!! Dagje smeren en keren op het strand. Floor gaat in de ochtend nog mee maar in de middag wordt het hem te heet en gaat hij lekker fietsen in de heuvels maar komt eerst nog heel lief broodje en water brengen op het strand.
Het leuke van een caravan is dat je altijd je huis bij je hebt en er niet iedere avond op uit hoeft om ergens te gaan eten. Wij genieten van onze eigen bereidde maaltijden en zo ook vanavond. Terwijl Floor de voortent afbreekt sta ik het eten voor te bereiden met een lekker muziekje aan. Nadat de tent weg is komt de bbq te voorschijn en gaan de ribeye steaks er op. De aardappeltjes zijn al gebakken met knoflook en rozemarijn, salade caprèse en een maïskolf erbij en natuurlijk een wijntje. Yammie!!
Morgen verkassen we naar een camping vlakbij Dubrovnik en vanaf daar zal het alleen maar weer richting Nederland zijn. Maar zover is het nog niet!!

1. Mam:
    27 juni 2015
    Weer genoten van je verhaal groetjes voor jullie beiden van ons
  2. Camilla Bruijn:
    28 juni 2015
    Ik ben daar nog nooit geweest, maar het klinkt fantastisch. Veel plezier nog en rij voorzichtig terug.
  3. Coby:
    12 juli 2015