We zijn er bijna!

28 juni 2018 - Mamer, Luxemburg

Maandag 25 juni
Het aftellen is begonnen. Een laatste dagje in het mooie zonnige Zuid-Frankrijk in de Languedoc-Rousillon. Floor is gisteren naar een toren gefietst en daar zijn ook wandelroutes dus vandaag lekker wandelen naar het 'torentje van Floor'
Het eerste stuk is met de auto want het mooie gedeelte van de wandelroute start wat hoger gelegen. Het is een leuke trip met in het begin klimmen en klauteren maar daarna goed te lopen. De temperatuur is bijzonder aangenaam nl 29 graden en geen wolkje aan de lucht, lekker wandelweer dus als je maar genoeg water meeneemt. Er zijn zelfs lui die presteren het om in dat gebied hard te lopen, ik zeg kanjers!
Terug met de auto weet Floor een leuke route. Nou we hadden zo in kunnen stappen in het programma Deadliest roads en dan had ik de hoofdrol. Mijn God, doodeng! De weg was zo smal en onze auto breed dus dat ging, maar een tegenligger zou echt niet passen en toch is het twee richtingsverkeer 😳. Gelukkig stond aan het begin dat de weg verboden was voor Campers en caravans maar een vrachtwagentje stond er niet bij 😁.
Bij iedere bocht riep ik "toeteren" en dan maar hopen dat er niemand aankwam, Floor moest er hartelijk om lachen. Nou als je achter het stuur zit is het vast minder eng dan wanneer je ernaast zit 😨
Nog even boodschappen voor de komende reisdagen en in de middag nog lekker bij het zwembad de laatste zonnestralen tot ons genomen. Voor het slapen gaan de boel weer ingepakt en morgen het eerste deel van de terugreis.

Dinsdag 26 juni
Om 8.30 zijn we op weg naar camping Le Bontemps in Vernioz (een kleine 60 km ten zuiden van Lyon). Valt eigenlijk niet zoveel over te zeggen, zwemmen, eten en slapen.

Woensdag 26 juni
Lange reisdag naar passanten camping Mamer in de gelijknamige plaats in Luxemburg. Duidelijk een passanten camping, er staan zo'n 25 caravans en 5 campers. De camping ligt in een stadspark maar dan wel onder een brug waar een snelweg overheen loopt.
De laatste spelletjes afgerond. We kunnen naar huis!

Donderdag 27 juni
Lekker vroeg wakker door het geluid van de snelweg. Om 07.15 waren we al op weg. Nog 390 km en dan zijn we weer thuis, ook weer fijn na 5 weken. Thuis nog lekker een paar dagen van het mooie weer genieten voordat we maandag weer aan de slag mogen.

6220 km gereden van Noord naar Zuid, West naar Oost en van Zuid naar Noord. Hierbij drie vakantielanden aangedaan, veel gezien en vooral genoten!

1. Camilla Bruijn:
    28 juni 2018
    Welkom thuis, wij zitten intussen in Schotland. Het is hier ook aardig warm. Gisteren in Edinburgh was het boven de 25 gr. en nu noordelijker gaan we richting de 30. Het is sinds 125 jaar zo arm in Schotland. Tot over een paar weekje.
  2. Monique Balkema:
    1 juli 2018
    Dank je wel weer voor de mooie verhalen en dat we mee hebben mogen reizen. Sterkte morgen weer op je werk 💋💋